3731
Sök

Hjälp med värdering Audi A3 2,0tq sportback

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Hej

Mitt första inlägg trots att jag länge surfat runt utan att regga mig so be nice roll

Det jag skulle vilja ha hjälp med är att sätta ett pris på min bil.

Bilen är alltså en:

Audi A3 2,0tq sportback -05:a röd.
5100mil
ambiente paket.
Audio Concert.
Xenon bi mm

16" orginal vinter ( bra skick )
17" orginal sommar (ej bra skick)

Nyskattad (Januari )
Ny bestiktigad utan några anmärkningar. (Januari )

Helt ny framruta från Audi kommer också sättas dit pga av stenskott/spricka.
Ej trimmad eller ngt.

Jag hade tänkt mig 155000:-. Är detta ett bra pris eller är det för mycket?

tacksam för hjälp.
Senast redigerat av boay (1 februari 2009)

Random Hero
4 047 Inlägg
1 februari 2009
har du kollat på blocket va likande bilar ligger i för pris ? det är ett bra tips o göra smile

Dog food lid. Backwards

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
DusanMandick, har kollat lite där men blir trots detta osäker då priserna skiljer en hel del trots nästan samma antal mil, årsmodell och utrustning eller så missar jag ngt väsentligt.
Senast redigerat av boay (1 februari 2009)

Blyfot
829 Inlägg
1 februari 2009
lite bilder hade hjälpt

"bara en mor kan älska en sån son"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 februari 2009
150-160 papp säger bilpriser.se typ...privat

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
volvokrille12, har tyvärr inga på min och lite för mörkt för att fota ute nu. Får försöka fixa detta.
Den ser dock precis ut som denna http://www.theautochannel.com/news/2007 … 7.1-lg.jpg
Förutom med vingen där bak. Samma sommar fälgar.

Mortalis, tack för sidan. Den hade jag missat.

2 638 Inlägg
1 februari 2009
Låter inte helt omöjligt att du kan få 150000kr för den, såg att priserna skiljde lite på blocket. Är väl inte värre än att du provar att lägga ut den och se vad som händer smile

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Ni är riktigt snabba här. Imponerande.

Aker_s40. Har tänkt lägga ut den. Men tänkte kolla av med alla motorintresserade först för att verkligen få en rätt uppfattning.

2 638 Inlägg
1 februari 2009
boay skrev:
Ni är riktigt snabba här. Imponerande.

Aker_s40. Har tänkt lägga ut den. Men tänkte kolla av med alla motorintresserade först för att verkligen få en rätt uppfattning.

Absolut, inget illa menat. Problemet är väl att det är lika svårt för oss att värdera din bil som om du gör det själv.

Kolla som sagt på någon bilvärdering, där får du reda på mer exakt. Eller, prova lägg ut den till det pris du känner att den är värd för dig, om du inte har bråttom att sälja den förstås wink

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Aker_s40, håller helt med dig ang att värderingen för er är minst lika svår.

Ingen brådska att sälja, är dock lite sugen på en Bmw 320 el 325 till sommaren smile

196 Inlägg
1 februari 2009
ta nypriset delat på 2 och lite till !

tex bruksbilen colt-08a med all utrustning som finns , 2400mil köptes för 70k , nypris 1 år innan runt 150-160000

så räkna med en bra bit under hälften av nybilspriset om någon vill byta in bilar i dom här tiderna när nybilspriserna sänks så jävligt

7 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
TyskenGBG, ok nypriset på denna tror jag låg 320 000 om jag inte minns fel i mina papper.

Inbyte tror jag inte är aktuellt ännu då jag kan tänka mig att man inte får mer än runt 130 000? max kanske idagsläget. Dock känns det som att många bilhandlare utnyttjar läget som är nu. De erbjuder dig mindre men säljer inte bilen för sådär jättelite heller.

196 Inlägg
2 februari 2009
Bilhandlare går åt helvete just nu , när vissa bilar säljs med kanske en förlust på 30 000 per bil
Och vem köper en nybil ?

Prova att köpa och sälja en bil med 0 i vinst o ta ut lön , hyra för plats , rekond , garanti ?
Självklart läggs priset på........

Sök