4036
Sök

Har beställt delar från Usa, Frågor

2 123 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Hej !
Beställde delar från USA från ett företag som heter www.50resto.com
Ett av Usa's största på Mustanger, har själv beställt därifrån förut och varit nöjd.
Nu till min förvåning så har grejorna kommit till Schenker i Arlanda stad och jag har fått ett brev idag den 2/2 att jag ska ringa dom så fort jag kan för grejorna lagerhålls fram tills den 3/2, sen börjar det kosta 100kr/dygn ! Hur jävla sjukt är inte det på en skala 1-100 att man får ett brev dagen innan man ska kontakta dom ? Någon som vart med om liknande ?
Står heller inte om dom kommer köra ut grejorna till mig eller om jag måste hämta dom själv ?, Företaget i USA har inte sagt ett skit om det, det var skickat med UPS trodde jag. Står heller ingetting om tull, kommer jag få betala det eller hur fasen funkar det här ?
Har försökt nå scheneker på alla nummer som finns men får inte ett svar nånstans : /
Känns ju inte direkt tryggt nånstans det här.
MVH Fredrik

med lem
1 147 Inlägg
2 februari 2009
du kommer säkert få betala tull och införelsemoms o tjaffs. det hade du iaf fått med ups.. fortsätt ring dom ifall dom har dygnet-runt-service... och kan inte dom leverera imon e det ju deras beskymmer, du hindrar dom ju inte, så att dom ska ta betalt för att lagerhålla sakerna e ju skitkasst..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
2 februari 2009
Så där vart det när vi anlitade UPS företags service med, gör aldrig om det igen.
Anlitar oftast USPS när det går, billigast och bäst..

Du kommer troligen få betala alla vanliga avgifter + deras egna.
Jävligt dyra priser och usel service.

2 123 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Jag har ju redan betalat 600$ i frakt för grejorna till företaget och då sa dom inget om att jag skulle behöva hämta det, betala tull hade jag räknat med men då brukar man ju behöva hämta ut grejorna på posten och betala i samband med det.
Så jag tänker då inte betala ett öre mer än vad det kostar, anledningen att frakten blev så dyr var för att jag beställt ett komplett avgasrör, CAI, massa grejor till bakaxeln och lite annat skit som väger och tar plats, typ bagagerumsmatta.
Men får ringa dom imorn, alla jävla avdelningar stänger tydligen 17.00, får ringa imorn och vara fly förbannad !

8 921 Inlägg
2 februari 2009
Finns ingen anledning att vara förbannad på Schenker, du kan ju knappast lasta dom för att ett företag i USA använder dom som transportör i Sverige eller hur?
Senast redigerat av Hamilton (2 februari 2009)

Fotograf på Tierp iDag

2 123 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Finns ingen anledning att vara förbannad på Schenker, du kan ju knappast lasta dom för att ett företag i USA använder dom som transportör i Sverige eller hur?

Måste jag ju kunna göra då dom tagit på sig jobbet och tar 100kr betalt per dag för att ha mina grejor i lager, och det säger dom dagen innan ?
Att det sen inte står något godsnummer på lappen, om jag behöver hämta varorna själv eller om dom kör ut det utan extra kostnad, om jag ska betala tull osv ?
Tycker du fortfarande att man inte kan lasta dom för det ?

8 921 Inlägg
2 februari 2009
Fredrik.Gustavsson skrev:
Hamilton skrev:

Måste jag ju kunna göra då dom tagit på sig jobbet och tar 100kr betalt per dag för att ha mina grejor i lager, och det säger dom dagen innan ?
Att det sen inte står något godsnummer på lappen, om jag behöver hämta varorna själv eller om dom kör ut det utan extra kostnad, om jag ska betala tull osv ?
Tycker du fortfarande att man inte kan lasta dom för det ?

Som sagt det är inte deras "fel" att någon i USA anlitar dom!

Sedan att det saknas kollinummer m.m framgick inte i första inlägget utan det tar du i det här inlägget och mitt svar var baserat på informationen i det första inlägget.

Fotograf på Tierp iDag

Sök