Hej har precis köpt en 945 turbo men har ett problem. När jag kör och laddar på den lite och sen släpper gasen så stängs bilen av ibland? Undrar bara om nån har samma fenomen eller vet vad detta kan vara för fel?
har du en öppen dump eller så? för en kommpis 740 gör samma sak om man laddar å släpper gasen sen. och hon har öppen dump.. annars har jag ingen aning.
har inte hunnit prova än hade tänkt o ta det i helgen.. fick ett annat tips av en kompis om smuts i spjällhuset.. så ska tvätta ur allt jag kommer åt:)
Ursäkta mig. Jag var lite kort i mitt förra inlägg.
Klämmer man ihop slangen till tomgångsmotorn (med motorn på tomgång) så skall motorvarvet sjunka till 500rpm men motorn får inte tvärdö för då är spjället felinställt.
Sprutet använder signalen från "klicket" på spjällets givare för att "styva upp" tändningen och står spjället fel så dör motorn. Uppstyvningen av tändningen är just för att "möta" bättre när man släpper gasen.
/Göran
945turbo_ skrev:
Ska ut o prova med en gång!
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Okej. Har haft nere spjällhuset o tomgångsmotorn. En kompis från volvo har med kollat spjällhusinställningen nu ikväll o det va inte det felet heller sa han.. ska byta alla vakuumslangar nu på onsdag för dom är torrspruckna och dåliga. Får hoppas det e det felet. ska kolla kontakten där med! tack för förslaget
du jag har samma problem med min 945 turbo 1992 dem dör när man laddar . tomgången ligger på 700 rpm tror du det räcket att tomgången för vacum slangarna är nya