T-sport har en "slags" VTEC liknande sak ja
0-100 siffrorna ligger väl snarare runt 7.5 till 8sek vad man läst vilket är väldigt slött för den effekten.
har haft nöjet att köra mot ett par T-sport själv och men slutsats är att dom inte är särskillt rappa för effekten då jag kör ifrån dom rätt enkelt så nej den hänger inte på en Civic Type R med en förare som kan köra.
av civic type R och T-sport och RC´n så hade jag utan tvekan valt Civicen då den är i en annan klass men efter den så hade jag valt T-sport då Toyota har väldigt bra kvalitet på grejerna vilket man inte kan säga om Peugeot...provkörde en RC när dom var nya och den växellådan och motorn var fasen ingen höjdare alls...värdelös låda och motorn trivdes inte riktigt på höga varv.
T-sport har jag inte kört själv men intrycket jag fått av den när man kikat och kört mot dom så är det en upphottad anonym Corolla som är mer komfortbetonad än raceaktig,,lite mer allround än Civicen som är mer hardcore och bus.
tycker du ska prova dom och bilda din egen uppfattning, oavsett vilken du väljer så är det ju roliga körglada bilar.