7392
Sök

Ang larm

rycket
12 februari 2009
Trådstartare
har en ford probe som jag haft i 4veckor nu.har inte vart några konstigheter alls under denna tid framtills idag.parkera bilen inne i stan,hoppade ut och gick å betalade parkeringen,sen skulle jag öppna dörren och lägga in lappen men då gick något jävla larm igång på bilen helt plötsligt,vad hände?varför blev det så när det inte har blivit så någon gång innan.förra ägaren visste inte att det fanns larm på bilen och inte jag heller,så därför finns det ingen larmdosa.vad ska jag göra?

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
12 februari 2009
Du får leta upp sirenen i motorrummet och dra ur strömkablarna(om den tjuter så fort du öppnar dörren).
Sen får du leta upp själva enheten den sitter nog över pedalerna och koppla ur/klipp av kablarna.

Det är vad jag hade gjort.

MVH. Alex

377 Inlägg
12 februari 2009
Har för mig att larmet aktiveras av nyckeln på dessa. om du tex låser dörren och håller kvar nyckeln i lås läge i 1 eller 2 sek så kommer larmet aktiveras. likadant när du låser upp. bara hålla kvar en stund med nyckeln.

rycket
12 februari 2009
Trådstartare
men jg hade inte i någon nyckel.jag smällde bara igen dörren och gick å betalade,sen öppnade jag bara dörren utan nyckel? ska försöka hitta dessa kablariallafall,finns det någon startspärr på en sån här modell?

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 februari 2009
Tråd låst med hänvisning till rubruksreglerna

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök