6397
Sök

Byta rutor på Saab 9000 (för besiktning)

Biltokig
870 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Hej,

Jag har en 9000 Aero - 97 som inte klarade besiktningen pga. film på sidorutorna fram(var klantig och tänkte inte på rutorna förrän jag satt bredvid besiktningsmannen i bilen)
Har besiktningsrutor ståendes - någon som lite snabbt kan beskriva hur man lättast byter rutor? de tonade skall givetvis i igen efter bes.

Har även funderat på att dra ner rutorna innan jag kör in på sbp för efterkontroll och helt enkelt dra ur kontakten till kontrollen men eftersom jag redan fått nedslag på rutorna så gissar jag att jag måste visa upp att filmen är borta?

ps. kan tillägga att de inte är särskilt mörka - Sunguards 35-film, besiktningsmannen hade nog köpt mitt påstående om att det skulle vara fabriks om det inte vore för att han lyckades hitta en liten snedskärning vid kanten på ena rutan.

Mvh// Patrick
Senast redigerat av Mr_Gear (16 februari 2009)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
17 februari 2009
Jodu, köra in med nervevade rutor lär ju inte fungera.. För då kan han ju inte kolla det han ska.. Men byta rutor på den där lär väl inte va allt för svårt.. börja med att ta bort dörrsidan.. haha!

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Biltokig
870 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
sandin_90 skrev:
Jodu, köra in med nervevade rutor lär ju inte fungera.. För då kan han ju inte kolla det han ska.. Men byta rutor på den där lär väl inte va allt för svårt.. börja med att ta bort dörrsidan.. haha!

Japp.... bestämt mig för att byta ut dom helt enkelt... tråden kan slängas

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

263 Inlägg
17 februari 2009
finns inget krav på att bilen ska ha sidorutor ;o

Bjuuuu han!!

8 921 Inlägg
17 februari 2009
_Jacob_ skrev:
finns inget krav på att bilen ska ha sidorutor ;o

Fel! Hans bil är en -97 och är Helfordonsgodkänd och jag har svårt att se vilket EG-direktiv han ska hänvisa till efter att han tagit bort rutorna roll

Är ju inte aktuellt längre då han redan löst problemet

Fotograf på Tierp iDag

Sök