5437
Sök

Rök från hjulhuset?

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Stod på en parkering för ett tag sedan med en skåpbil bredvid mig (tror det var en Isuzu eller Iveco) så ser jag att det kommer blårök från höger hjulhus, som små rökpuffar ifrån där plasten i hjulhuset inte riktigt sitter fast. Sedan började det ryka mer och mer så det ryker konstant så jag går fram och kollar, luktar bränt men jag ser ingen brand eller glöd. Lägger märke till att det sitter en konstig slang precis i hjulhuset som ger ifrån sig varm luft sedan efter ett tag slutar den ryka helt och ägaren kommer och kör iväg.

Min fråga eller frågor är: vad var det för något? kan det ha varit någon speciell kupevärmare eller var det något med dieseln att göra eller kan det varit så att bilen brann eller glödde under motorhuven?? vad har själva slangen för funktion? den var riktad mot däcket, den hängde inte lös utan var fastsatt och luften var extremt varm som kom där ifrån.

Kan förövrigt inget om dieselmotorer eller skåpbilar tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

509 Inlägg
18 februari 2009
Dieselvärmare

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Dieselvärmare

Den värmer alltså dieseln? är det för att den skall starta lättare eller varför värmer man dieseln? har alla dieselbilar detta eller är det något speciellt på skåpbilar?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

509 Inlägg
18 februari 2009
bensinvärmare drivs av bensin
dieselvärmare av diesel
man har värmare på moderna dieslar för att få upp temperaturen på dom
Senast redigerat av Nico-the-kid (18 februari 2009)

865 Inlägg
18 februari 2009
har bensin värmare i 965an och den värmer motorn och kupen:lol:

Sök