Vart sitter bensinpumpen? (Volvo V70XC)

martinu
24 februari 2009 · 236 Inlägg

Okej om det är som de flesta säger så har volvoverkligen gjort en miss tycker jag!

Ang vilket hållbensinfiltret ska sitta åt så sitter ju filtret bakom tanken ovanför bakaxeln det är därför jag är osäker på vilket håll bensinen rinner åt.. Vad händer om jag har satt det fel????

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc
team_Chevy740
24 februari 2009 · 101 Inlägg

martinu skrev:
Okej om det är som de flesta säger så har volvoverkligen gjort en miss tycker jag!

Ang vilket hållbensinfiltret ska sitta åt så sitter ju filtret bakom tanken ovanför bakaxeln det är därför jag är osäker på vilket håll bensinen rinner åt.. Vad händer om jag har satt det fel????

Kan inte mer än hålla med. Men det är med sanolikhet en kalkylerad miss. man tog säker ett av flera onda alternativt och detta var kanske billigast.

FreddeK
24 februari 2009 ·

Kompisens v70R paja pumpen...kostade 18200kr att få den fixad inlusive felsökning. dom babbla om att det hade med fyrhjulsdriften osv att dom var tvungna att montera bort en del av systemet...själv har jag ingen aning men jag har sett räkningen...fyfan dyrt vart det!

Xuri One Man Clan
24 februari 2009 · 4 287 Inlägg

Freddeponken skrev:
Kompisens v70R paja pumpen...kostade 18200kr att få den fixad inlusive felsökning. dom babbla om att det hade med fyrhjulsdriften osv att dom var tvungna att montera bort en del av systemet...själv har jag ingen aning men jag har sett räkningen...fyfan dyrt vart det!

Omg...han kunde ringt mig..jag hade gjort de för 10k å då hade jag betalat pumpen! big_smile

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
TurbOla Reservdansk
24 februari 2009 · 6 271 Inlägg

Freddeponken skrev:
Kompisens v70R paja pumpen...kostade 18200kr att få den fixad inlusive felsökning. dom babbla om att det hade med fyrhjulsdriften osv att dom var tvungna att montera bort en del av systemet...själv har jag ingen aning men jag har sett räkningen...fyfan dyrt vart det!

En V70N R eller en V70R OG?
Men det kostar att lämna iväg - så är det bara. smile

Förre ägaren bytte kopplingen på min 850 hos Volvo. Det gick på nästan 10 000, material + jobb...
Jag har fakturan här.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
martinu
24 februari 2009 · 236 Inlägg

Märker jag om jag skulle ha satt bensinfiltret åt fel håll??

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc
Christian S
24 februari 2009 · 4 816 Inlägg

Det sitter bara en pump och den sitter i tanken.

På en FWD bil är det inga problem att byta för där är det bara att ta bort luckan i golvet i bagagen men på AWD så måste man släppa på tanken för att komma åt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang