Gnistan kommer och går...

dr-aero
1 februari 2009 · 290 Inlägg

jag tror inte du kan byta den själv. bättre att köpa en hel beg fördelare.

dbjanoz
1 februari 2009 · 1 785 Inlägg

Wail skrev:
vad kostar en hallgivare?

Jag har en Fördelare med hallgivare liggande från en GTI 16V -86. Jag bytte den pga olje läckage i den men fick senare reda på att det finns en renoveringssats till dem. Jag har även fördelarlock och rotor helt oanvända till denna.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Wail Honda freak
1 februari 2009 · 138 Inlägg

dbjanoz skrev:

Wail skrev:
vad kostar en hallgivare?

Jag har en Fördelare med hallgivare liggande från en GTI 16V -86. Jag bytte den pga olje läckage i den men fick senare reda på att det finns en renoveringssats till dem. Jag har även fördelarlock och rotor helt oanvända till denna.

Okej vad kostar den renoveringssatsen? = )

mvh wail
Wail Honda freak
1 februari 2009 · 138 Inlägg

Någon som vet? = )

mvh wail
mange_240
1 februari 2009 · 1 562 Inlägg

Wail skrev:
Någon som vet? = )

kanske dum fråga men va med om samma symptom på en likadan bil för några år sen.där var de bara å lappa ihop kabeln upp till fördelaren.som va halvt avgnagd

Wail Honda freak
2 februari 2009 · 138 Inlägg

mange_240 skrev:

Wail skrev:
Någon som vet? = )

kanske dum fråga men va med om samma symptom på en likadan bil för några år sen.där var de bara å lappa ihop kabeln upp till fördelaren.som va halvt avgnagd

okej, nya kablar här hehe tongue

mvh wail
zlobo Audiholic
2 februari 2009 · 485 Inlägg

tror på hall givaren,, men på golf är det även vanligt att tändslutsteget lägger av.  Hallgivaren är lite jobbig o byta du måste plocka ur fördelaren, sen knacka ut sprinten u r kugghjulet sen kan man dra ut axlen från fördelaren sen sitter hallgivaren me 2 stjärnskruvar,, tror den ligger på 400 ny kommer ej ihåg 100%

Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
Wail Honda freak
2 februari 2009 · 138 Inlägg

zlobo skrev:
tror på hall givaren,, men på golf är det även vanligt att tändslutsteget lägger av.  Hallgivaren är lite jobbig o byta du måste plocka ur fördelaren, sen knacka ut sprinten u r kugghjulet sen kan man dra ut axlen från fördelaren sen sitter hallgivaren me 2 stjärnskruvar,, tror den ligger på 400 ny kommer ej ihåg 100%

redan borta = ) tur att man har rabatt på motorallt hehe

mvh wail
Werf Drift 4 life
2 februari 2009 · 17 Inlägg

Kan även vara vevaxelgivare har en kompis som hade samma problem.. han bytte den och har inte varigt några problem sen dess=)

Nissan 200sx s13 "Grisen" (1989)
Wail Honda freak
2 februari 2009 · 138 Inlägg

Werf skrev:
Kan även vara vevaxelgivare har en kompis som hade samma problem.. han bytte den och har inte varigt några problem sen dess=)

sitter den då`? bild = )

mvh wail
Werf Drift 4 life
2 februari 2009 · 17 Inlägg

Har ingen bild på en golf motor..
men det sitter på framsidan av motorn, typ mitt på om ja inte miss minner mig=)

Nissan 200sx s13 "Grisen" (1989)
Wail Honda freak
2 februari 2009 · 138 Inlägg

Werf skrev:
Har ingen bild på en golf motor..
men det sitter på framsidan av motorn, typ mitt på om ja inte miss minner mig=)

framsidan mot kylaren?

mvh wail
Werf Drift 4 life
2 februari 2009 · 17 Inlägg

Japp det stämmer bra det..

Nissan 200sx s13 "Grisen" (1989)
Wail Honda freak
2 februari 2009 · 138 Inlägg

okej? hur ser den kontakten ut?

mvh wail
dr-aero
2 februari 2009 · 290 Inlägg

det finns nog ingen på din bil efter som du har hallgivare

dbjanoz
2 februari 2009 · 1 785 Inlägg

Wail skrev:

dbjanoz skrev:

Wail skrev:
vad kostar en hallgivare?

Jag har en Fördelare med hallgivare liggande från en GTI 16V -86. Jag bytte den pga olje läckage i den men fick senare reda på att det finns en renoveringssats till dem. Jag har även fördelarlock och rotor helt oanvända till denna.

Okej vad kostar den renoveringssatsen? = )

Du får nog ringa och kolla vad renoveringssatsen kostar. Ring och kolla vad grejerna kostar nya. Jag säljer hela fördelaren till ett bra pris. Det ska gå att mäta upp hallgivaren så du vet att felet ligger där. Vevaxelgivare finns inte på KR motorn såvitt jag vet. Du har ett K-jetronic insprut på bilen och vad jag vet behövs ingen varvtalsgivare i det läget.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Wail Honda freak
2 februari 2009 · 138 Inlägg

dbjanoz skrev:

Wail skrev:

dbjanoz skrev:

Jag har en Fördelare med hallgivare liggande från en GTI 16V -86. Jag bytte den pga olje läckage i den men fick senare reda på att det finns en renoveringssats till dem. Jag har även fördelarlock och rotor helt oanvända till denna.

Okej vad kostar den renoveringssatsen? = )

Du får nog ringa och kolla vad renoveringssatsen kostar. Ring och kolla vad grejerna kostar nya. Jag säljer hela fördelaren till ett bra pris. Det ska gå att mäta upp hallgivaren så du vet att felet ligger där. Vevaxelgivare finns inte på KR motorn såvitt jag vet. Du har ett K-jetronic insprut på bilen och vad jag vet behövs ingen varvtalsgivare i det läget.

Jag är intreserad av de du har, de kunde ej få tag på sakerna,
vad vill du ha den? = )

mvh wail
Wail Honda freak
3 februari 2009 · 138 Inlägg

nån som har en fördelare till en golf 2 ? = )

mvh wail
mange_00
25 februari 2009 · 105 Inlägg

Jag lånar tråden lite grann om det går bra? det läcker in olja in i mitt fördelarlock på min golf II gti 16v, någon som vet vad som ska bytas? den går bara på tre cylindrar ibland pågrund av detta misstänker jag.. Mvh mange

GTI ska de va annars få de va
mange_00
25 februari 2009 · 105 Inlägg

någon som kan svara på min fråga? Mvh

GTI ska de va annars få de va
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang