7075
Sök

problem med värme i chevrolet caprice

1 562 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
hej får inte någon värme i min cheva caprice-78 sitter en 305 i den ngn som har något tips.

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 januari 2009
mange_240 skrev:
hej får inte någon värme i min cheva caprice-78 sitter en 305 i den ngn som har något tips.

Nja.de e nog för dålig värme i den maskin...näe skämt åsido..har du kollat vatten å så...Kommer inte riktigt ihåg hur värmepaketet ser ut på dom där..Har du två slangingångar på högersidan på torpeden..?

1 562 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
haha möjligt att motortempen är lite låg men plusgrader borde man ju kunna få inne i bilen tycker man ju.jo sitter två slangar vid höger sida på torpeden.har mina aningar om ngn trasig värmeventil lr liknande.

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 januari 2009
mange_240 skrev:
haha möjligt att motortempen är lite låg men plusgrader borde man ju kunna få inne i bilen tycker man ju.jo sitter två slangar vid höger sida på torpeden.har mina aningar om ngn trasig värmeventil lr liknande.

Om du har schyst temp på maskin så finns de ju bara två saker egentligen..värmeventilen.(sitter väl på slangen vill jag minnas) å en vajer dit väl... eller massa skit i elementet..

1 562 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
nej ingen vajerstyrning på denna bil är elektroniskt. sitter ngt som liknar en värmeventil i närheten av termostathuset men inga slangar dit:/

1 562 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
frågan e ju om den har ngt med det att göra lr om allt sitter vid värmepaketet

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 januari 2009
mange_240 skrev:
nej ingen vajerstyrning på denna bil är elektroniskt. sitter ngt som liknar en värmeventil i närheten av termostathuset men inga slangar dit:/

OK..du har AC på den då...men har den varit sådär hela tiden eller blivit nu...?

1 562 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
ja den har varit så här under min ägo.

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 januari 2009
mange_240 skrev:
ja den har varit så här under min ägo.

Ja måste kolla på min maskin vad den e till..e de en typ värmegivare med två mindre rör på som sitter ovanför varandra...?

1 562 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
ja de e möjligt sitter nog två små rör ungefär som om de borde sitta två vakumslangar där.acn och kupe fläkten är oxå är ur funktion

Entreprenör
1 784 Inlägg
1 januari 2009
mange_240 skrev:
ja de e möjligt sitter nog två små rör ungefär som om de borde sitta två vakumslangar där.acn och kupe fläkten är oxå är ur funktion

aj då..Nu blev de lite mer att lösa...ska kolla min i morrn få se om jag har en på min..!

1 562 Inlägg
1 januari 2009
Trådstartare
jo fläkten är de inget fel på men den vill ju inte starta när den sitter i bilen, minns att en gång började de komma lite värme ur utblåsen men de lade av ganska snart.misstänker ju därför själva kontrollpanelen inne i bilen.

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 januari 2009
mange_240 skrev:
jo fläkten är de inget fel på men den vill ju inte starta när den sitter i bilen, minns att en gång började de komma lite värme ur utblåsen men de lade av ganska snart.misstänker ju därför själva kontrollpanelen inne i bilen.

Den går väl på vakum..kan vara så att den dära givaren har med det att göra..inte roligt att felsöka sånt där...!

1 562 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
nja själva kontrollpanelen går de bara några elkablar till inga vakumslangar.men värmeventilen borde ju kunna vara vakumstyrd.

1 562 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
några nya tips i denna tråd?

Entreprenör
1 784 Inlägg
10 januari 2009
mange_240 skrev:

Ja kollade på min 350..men den va pluggad där...Men e du säker på att inte defroster och spjällspakarna styrs av vakum..de borde dom göra...sitter de inte en koppling på själva fläktmotorhuset i motorrummet. där de sitter typ 5 kablar eller så..till själva fläktmotorn.
Senast redigerat av mrbuggy (10 januari 2009)

Entreprenör
1 784 Inlägg
10 januari 2009
efter att läst de igen så kan de va som  alseryd säger...också..

1 562 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
alseryd skrev:
Har du bytt termostat?
Jag hade samma problem med min Riviera och den var vackum styrd.
Dels var termostaten slut och sedan hade jag en torkad slang som läkte.
Mvh Eva.

ja jag ska göra ett termostatbyte till att börja med då:)

1 562 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
mange_240 skrev:

Ja kollade på min 350..men den va pluggad där...Men e du säker på att inte defroster och spjällspakarna styrs av vakum..de borde dom göra...sitter de inte en koppling på själva fläktmotorhuset i motorrummet. där de sitter typ 5 kablar eller så..till själva fläktmotorn.

de första är jag inte alls säker på men jag tycker ju att de borde vara vakumstyrt. jo de sitter en orange kontakt där om jag inte minns fel men de verkar vara till ngt annat för de sitter ju en annan kontakt på själva fläkten och den är väl jordad i karossen?

1 562 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
nu fungerar både värmen å fläkten, fläkten hade ingen jord och värmen löste jag med att montera en obefintlig termostat.men nu har jag en ny fråga vad har grejen som sitter på termostathuset för funktion?finns tre anslutningar, plus att de hänger två pluggade slangar som ser ut att vara tänkta att gå dit.
tacksam för svar av folk som vet.

Sök