Jag satte i vita mätartavlor i mitt hastighetsmätarhus, Då råkade jag böja stiften i bak lite och mätarna funkar inte hela tiden. (till och från) Så nu tänkte jag byta hus. Hur funkar detta med mil talen? Eller kan man fixa mätarna som jag har?
Beror på vilken av bilarna det gäller, är det bmwn så är det digitala siffror. Men då ska det gå att ändra mil talen med carsoft 6.5 har jag läst iallafall:P
Tror du måste koppla upp den mot en dator för att kunna ändra miltalet. Carsoft 6.5 finns att hitta på ebay för en 300kr inkl frakt. Vilket är väldigt billigt. Samt att du har anvädningen för den många gånger i fram tiden sen också.
Jag fick som svar när jag frågade för ett tag sen hur man ändrade. Då sa dom att man va tvungen att koppla upp den mot en dator. Därför antog jag att man skulle använda Carsoft 6.5 Kan dock ha fel. Titta på autopower borde finnas samma fråga där nån stans, med vettiga svar.
Hörde via autopower att bmw inte ställer miltalen. Hur fan gör man då?
Ring din lokala BMW handlare imorgon och förklara läget och fråga vad dom kan göra för dig! Jag brukar alltid ringa företaget eller personen jag vet kan hjälpa mig isf för att fråga folk som har "hört" Enklast när man vet fakta
Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Osäker på den BMW'n, men på E39 5 serie så sitter miltalet i databoxen, så när du byter instrument så ställer den själv in det miltal som fanns där tidigare (Förutsatt att boxen inte byts ut då)
Ingen som har fler förslag ang det här? jag har precis bytat mätarhus i min E36:a och miltalen stämmer inte. För inga vettiga svar på autopower, och hittar ingenstans hur man kan göra. Tacksam för svar.