4421
Sök

Byta mätarhus. Få samma miltall?

325 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Jag satte i vita mätartavlor i mitt hastighetsmätarhus, Då råkade jag böja stiften i bak lite och mätarna funkar inte hela tiden. (till och från)
Så nu tänkte jag byta hus.
Hur funkar detta med mil talen?
Eller kan man fixa mätarna som jag har?

Driifter;)
1 630 Inlägg
9 februari 2009
i vilken av dina bilar är det som det gäller?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

7 100 Inlägg
9 februari 2009
det är väll bara att snurra på siffrorna skulle ja tro,de gjorde vi med polarens 740;i

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 585 Inlägg
9 februari 2009
Beror på vilken av bilarna det gäller, är det bmwn så är det digitala siffror. Men då ska det gå att ändra mil talen med carsoft 6.5 har jag läst iallafall:P

325 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
oj glömde skriva helt. Bmw e36  -94

325 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Inga fler förslag?

1 585 Inlägg
12 februari 2009
Tror du måste koppla upp den mot en dator för att kunna ändra miltalet. Carsoft 6.5 finns att hitta på ebay för en 300kr inkl frakt. Vilket är väldigt billigt. Samt att du har anvädningen för den många gånger i fram tiden sen också.

Egenföretagare
999 Inlägg
12 februari 2009
Carsoft är väl bara bra för diagnos, vet man inte vad man pysslar med kan man göra mer skada än nytta om man gör fel med Carsoft http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=197583

1 585 Inlägg
12 februari 2009
weeeman skrev:
Carsoft är väl bara bra för diagnos, vet man inte vad man pysslar med kan man göra mer skada än nytta om man gör fel med Carsoft http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=197583

Jag fick som svar när jag frågade för ett tag sen hur man ändrade. Då sa dom att man va tvungen att koppla upp den mot en dator. Därför antog jag att man skulle använda Carsoft 6.5 Kan dock ha fel. Titta på autopower borde finnas samma fråga där nån stans, med vettiga svar.

vinnarskalle!
907 Inlägg
12 februari 2009
Lämna in mätarhuset till BMW? Dom borde kunna backa miltalet.

145 Inlägg
12 februari 2009
Skulle precis säga det... Lämna in huset (eller bilen efter montering) och be dom koppla upp den mot en dator. Är säkert billigare än 300 kr...

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

325 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Hörde via autopower att bmw inte ställer miltalen.
Hur fan gör man då?

Trätekniker
387 Inlägg
16 februari 2009
psycho skrev:
Hörde via autopower att bmw inte ställer miltalen.
Hur fan gör man då?

Ring din lokala BMW handlare imorgon och förklara läget och fråga vad dom kan göra för dig!
Jag brukar alltid ringa företaget eller personen jag vet kan hjälpa mig isf för att fråga folk som har "hört"
Enklast när man vet fakta

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

1 353 Inlägg
16 februari 2009
Osäker på den BMW'n, men på E39 5 serie så sitter miltalet i databoxen, så när du byter instrument så ställer den själv in det miltal som fanns där tidigare (Förutsatt att boxen inte byts ut då)

There's no replacement for displacement

Egenföretagare
999 Inlägg
17 februari 2009
Annars får du väl vända dig till någon firma som sysslar med "mätarjustering", googla.

1 585 Inlägg
28 februari 2009
Ingen som har fler förslag ang det här? jag har precis bytat mätarhus i min E36:a och miltalen stämmer inte. För inga vettiga svar på autopower, och hittar ingenstans hur man kan göra. Tacksam för svar.

1 814 Inlägg
28 februari 2009
Leta upp nån som fifflar med mätare och be han göra det han brukar göra fast tvärtom? smile

Sök