3903
Sök

Volvo 740(b230K) går skit !!

136 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Tja ja gör en ny tråd om min förbannade K motor sad

Den blöddrar och hackar (för mycket soppa??) dessutom så spelar det ingen roll om motorn är varm eller kall den blöddrar lika mycket i alla fall.

om ja ska beskriva exakt vad som händer så är det att om man ligger på tex 1500 varv och börjar gasa så vid ca 3 tusen varv så börjar den hacka och blödra den tappar all kraft och det kommer svarta avgaser.

så vad kan felet vara ?

ps: när jag hade haft den inne och sen testkörde så gick den skitbra hmm

Kan det vara att choken fastnar eller nått neutral
Senast redigerat av 740Ragge (18 januari 2009)

blacken
18 januari 2009
Problemet är Pierburg,2B5/2B7. Sämsta knasaren någonsin. modifiera till en 175 CD/CV knasare i stället..
Senast redigerat av blacken (18 januari 2009)

136 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
blacken skrev:
Problemet är Pierburg,2B5/2B7. Sämsta knasaren någonsin. modifiera till en 175 CD/CV knasare i stället..

Jo tack jag vet ... problemet var att ja snacka med en fd besiktingsman och han sa att de kommer bli problem med avgasvärdena om man byter knasare tongue

men finns de inget sätt man kan typ stänga av choken ? för ja tror den har hängt sej i "på" läget så den surar ner motorn hela tiden sad
Senast redigerat av 740Ragge (18 januari 2009)

Tottis_vbg
18 januari 2009
om det har med choken å göra så sitter det väl typ vakumstyrda chokespjäll högst upp i förgasaren om jag inte har fel för mig. tar du bort den svarta plastkåpan som går till luftfiltret så ska du kunna se om spjällen inte öppnar. prova annars om dom inte öppnar å trycka på dom så dom öppnar å gasa med bilen å se om den går riktigt då???? har inte mekat så mycket med just k-förgasaren men bara ett litet tips... har även fungerande förgasare å sälja vid behov/MVH

136 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Grejen är att den går bra på neutral och vid snabba tryck på gasen men det är vid segdragning etc som den surar ner sej totalt.. den surar även ner sej om man ligger på tex 2 tusen varv länge hmm

men skall testa de du skrev verkar vettigt smile

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
18 januari 2009
Är den tjurig att starta ? Om den inte är det så är det inte choken, då skulle han stå och sura ner sig fullständigt ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

136 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
TritoN skrev:
Är den tjurig att starta ? Om den inte är det så är det inte choken, då skulle han stå och sura ner sig fullständigt ..

asså det är det som händer så fort man inte varvar ur den så surar den ner sej och börjar blöddra mellan 3 tusen varv till ca 4 då släpper det fast då måste man ju börja tänka på att växla tongue

den startar lätt men man hör att den får på tok för mycket soppa när den står på tomgång .. och ibland så dör den när man tex skrapar rutorna neutral

587 Inlägg
18 januari 2009
se över förgasarmembranet o choken

blacken
18 januari 2009
740Ragge skrev:
Grejen är att den går bra på neutral och vid snabba tryck på gasen men det är vid segdragning etc som den surar ner sej totalt.. den surar även ner sej om man ligger på tex 2 tusen varv länge hmm

men skall testa de du skrev verkar vettigt smile

Kan vara att det är flottörnålarna som är slut och inte stänger/tätar som dom ska..

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
8 mars 2009
Jag har exakt samma problem med min, och ibland dricker den ruskigt med soppa fast man kör lugnt som en kärring på landsväg tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Sök