jag har med haft skoda passat och audi och jag får faktiskt påstå att min 00a audi är det bättre komfort i än det va i min 07a octavia rs sen hade givetvis RSen mer motor och mera alllt men ren komfort vinner audin på dock va passaten riktigt schysst med i alla fall 3bg:n
Kör på skodan! Jag var själv anti förr och tyckte att det var en tjeckisk plasthög... tills jag satte mig i en! Jag har kört Skoda, VW och Audi men kan aldrig rättfärdiga dessa prisskillnader mellan märkena. Förutom priset är det billiga reservdelar till Skodan och bilen går skitbra helt enkelt.
Nya Passaten är ju hur go som hellst !! vi har 5 på jobbet.. ja skulle satsat på en 2.0 TDI. Den drar 0.52 landsväg med 4 motion. ett chip och FWD är du nere i 0.4 Skodan känns i mina ögon som lite billig, stötigare och mer ljud i kupen.
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Kan ju bara tillägga att VW Passat blir "årets långfärdsbil" i Vi Bilägares långtest, de älskar den och den e ju riktigt skön att köra och åka faktiskt, fick en sån som lånebil någon gång. Beror väl på vad du ska använda bilen till, köra långa sträckor på semestrar osv eller köra brädor fort i rondeller? Hehe, ne men du fatta. För långa resor lämpar sig Passaten riktigt bra iaf...hade en granne också som har en Passat som de åkt ner genom Europa ett par gånger och svärfar har en som han pendlar rejält med...håller den för honom så håller den för de flesta.
Besiktningsresultat är ganska svårt att få fram då bilarna är såpass nya fortfarande så finns inte speciellt mkt o säga.
Skoda är en bra bil, men som sagt, beror på vad du ska göra med den. Jag hade valt Passat, fast 2.0FSI drar rätt mycket soppa, de ska man ju veta. 98 oktanig soppa och 0.9 liter milen e ju inte direkt ovanligt, och bra över litern med husvagn t.ex.
Kan ju bara tillägga att VW Passat blir "årets långfärdsbil" i Vi Bilägares långtest, de älskar den och den e ju riktigt skön att köra och åka faktiskt, fick en sån som lånebil någon gång. Beror väl på vad du ska använda bilen till, köra långa sträckor på semestrar osv eller köra brädor fort i rondeller? Hehe, ne men du fatta. För långa resor lämpar sig Passaten riktigt bra iaf...hade en granne också som har en Passat som de åkt ner genom Europa ett par gånger och svärfar har en som han pendlar rejält med...håller den för honom så håller den för de flesta.
Besiktningsresultat är ganska svårt att få fram då bilarna är såpass nya fortfarande så finns inte speciellt mkt o säga.
Skoda är en bra bil, men som sagt, beror på vad du ska göra med den. Jag hade valt Passat, fast 2.0FSI drar rätt mycket soppa, de ska man ju veta. 98 oktanig soppa och 0.9 liter milen e ju inte direkt ovanligt, och bra över litern med husvagn t.ex.
Kan förstå varför... Troligen mest bil för bilpengarna. Komforten är ju nästan i Merca klass, men kostar hälften. Sen att kvalitén är på topp gör ju inte saken sämre
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Då det har blivit ändrade planer angående Skodan så har ja fastnat för en, tro de eller ej men det är en Audi A4 Avant 1,8T -03 med 14000mil på mätaren, den har all utrustning jag vill ha förutom drag och tonade rutor men det är väl något man får kosta på själv
12000mila servicen ingår väl kamrem och allt där till??
Tror ja slår till på denna istället, hunden får det lite trängre men han blir nog nöjd ändå
Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!