Varför måla över registreringsskylten

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
8 mars 2009 · 5 650 Inlägg

har man inge roligare för sig så kan man ju måla över de men om man är så rädd för att bilen ska bli snodd finns de ju stöld försäkring och teckna så spela roll liksom

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
TRYIT Teddan
8 mars 2009 · 2 495 Inlägg

volvo_dude skrev:
har man inge roligare för sig så kan man ju måla över de men om man är så rädd för att bilen ska bli snodd finns de ju stöld försäkring och teckna så spela roll liksom

jag förmodar av ditt inlägg att du aldrig har fått en bil stulen ?

riktigt jävla pantat inlägg iaf

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
gamlingen
8 mars 2009 · 5 198 Inlägg

En försäkring är väl inget stöldskydd ? eller har jag missat nåt.. utan försäkring får man bilen snodd.. har man så står den kvar  ?

trippelturbo Trucker
8 mars 2009 · 2 710 Inlägg

kan förstå det dom flesta skrivit.. om att man är rädd om sina dyrbara saker helt enkelt smile

Men det finns ju folk på blocket som täcker för regskylten på nån volvo 850 för typ 25tkr.. ? va e meningen där? Och det är ju bilder på deras bil, inte så att man "lånat" bilden.. dom förstår jag mig faktiskt inte på hmm jag menar, är man intresserad av bilen så ringer man och ber om regnret ändå.. whats the point?? :S

Jag ber ALLTID om regnret, bättre att den står i annonsen wink

Fart missbrukare
SoL Eigenbrötler
8 mars 2009 · 1 237 Inlägg

r-ted skrev:

volvo_dude skrev:
har man inge roligare för sig så kan man ju måla över de men om man är så rädd för att bilen ska bli snodd finns de ju stöld försäkring och teckna så spela roll liksom

jag förmodar av ditt inlägg att du aldrig har fått en bil stulen ?

riktigt jävla pantat inlägg iaf

alla vet ju att ingen snor en polisbil roll så då behöver man nog inte ens försäkring big_smile

Senast redigerat av Solstice (8 mars 2009)

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Shallie
8 mars 2009 · 730 Inlägg

BMWgrabben skrev:
kan förstå det dom flesta skrivit.. om att man är rädd om sina dyrbara saker helt enkelt smile

Men det finns ju folk på blocket som täcker för regskylten på nån volvo 850 för typ 25tkr.. ? va e meningen där? Och det är ju bilder på deras bil, inte så att man "lånat" bilden.. dom förstår jag mig faktiskt inte på hmm jag menar, är man intresserad av bilen så ringer man och ber om regnret ändå.. whats the point?? :S

Jag ber ALLTID om regnret, bättre att den står i annonsen wink

jag gör det samma, ber alltid om regnr så man kan kolla upp så det inte är något mysko med bilen, antalet ägare osv, alltid bra att göra, därför bryr jag mig inte om att ta bort regnr och sånt, sen att jag inte har skyltarna på nu är ren tillfällighet smile

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
trippelturbo Trucker
8 mars 2009 · 2 710 Inlägg

Shallie skrev:

BMWgrabben skrev:
kan förstå det dom flesta skrivit.. om att man är rädd om sina dyrbara saker helt enkelt smile

Men det finns ju folk på blocket som täcker för regskylten på nån volvo 850 för typ 25tkr.. ? va e meningen där? Och det är ju bilder på deras bil, inte så att man "lånat" bilden.. dom förstår jag mig faktiskt inte på hmm jag menar, är man intresserad av bilen så ringer man och ber om regnret ändå.. whats the point?? :S

Jag ber ALLTID om regnret, bättre att den står i annonsen wink

jag gör det samma, ber alltid om regnr så man kan kolla upp så det inte är något mysko med bilen, antalet ägare osv, alltid bra att göra, därför bryr jag mig inte om att ta bort regnr och sånt, sen att jag inte har skyltarna på nu är ren tillfällighet smile

Exakt, jag är NOGA med antalet ägare, och jag har med tiden märkt att många anger fel årsmodell ( brukar stå 1 eller 2år äldre på vägverkets sida)

Ja, det finns mkt o kolla upp med dom där 3 bokstäverna o 3 siffrorna smile
Haha jävligt irriternade när folk inte lägger ut mobilnr man kan nå dom på, och ej svarar på mejl hmm eller så brukar dom skriva "ej min bil på bilden, men bilder kan skickas" vaa?? "bilder kan skickas???" kunde du då inte lägga upp bilderna istället big_smile

finns för roliga sk säljare helt enkelt big_smile

Fart missbrukare
Shallie
8 mars 2009 · 730 Inlägg

BMWgrabben skrev:

Shallie skrev:

BMWgrabben skrev:
kan förstå det dom flesta skrivit.. om att man är rädd om sina dyrbara saker helt enkelt smile

Men det finns ju folk på blocket som täcker för regskylten på nån volvo 850 för typ 25tkr.. ? va e meningen där? Och det är ju bilder på deras bil, inte så att man "lånat" bilden.. dom förstår jag mig faktiskt inte på hmm jag menar, är man intresserad av bilen så ringer man och ber om regnret ändå.. whats the point?? :S

Jag ber ALLTID om regnret, bättre att den står i annonsen wink

jag gör det samma, ber alltid om regnr så man kan kolla upp så det inte är något mysko med bilen, antalet ägare osv, alltid bra att göra, därför bryr jag mig inte om att ta bort regnr och sånt, sen att jag inte har skyltarna på nu är ren tillfällighet smile

Exakt, jag är NOGA med antalet ägare, och jag har med tiden märkt att många anger fel årsmodell ( brukar stå 1 eller 2år äldre på vägverkets sida)

Ja, det finns mkt o kolla upp med dom där 3 bokstäverna o 3 siffrorna smile
Haha jävligt irriternade när folk inte lägger ut mobilnr man kan nå dom på, och ej svarar på mejl hmm eller så brukar dom skriva "ej min bil på bilden, men bilder kan skickas" vaa?? "bilder kan skickas???" kunde du då inte lägga upp bilderna istället big_smile

finns för roliga sk säljare helt enkelt big_smile

precis det du säger, nås på mail, då är man en seriös försäljare. när det gäller fordon och dyrare saker så vill jag gärna ha muntlig kontakt innan man sätter sig i bilen och far och kollar, då får man reda på om personen i fråga är seriös och ger bra information, nä de där med att täcka över regnr vid försäljning är väl lite dumt tycker jag smile men har även förståelse för de som täcker över regnr här på garaget osv det försvårar de för "dem" som vill ha ens grejer iallafall smile

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
trippelturbo Trucker
8 mars 2009 · 2 710 Inlägg

Shallie skrev:

BMWgrabben skrev:

Shallie skrev:

jag gör det samma, ber alltid om regnr så man kan kolla upp så det inte är något mysko med bilen, antalet ägare osv, alltid bra att göra, därför bryr jag mig inte om att ta bort regnr och sånt, sen att jag inte har skyltarna på nu är ren tillfällighet smile

Exakt, jag är NOGA med antalet ägare, och jag har med tiden märkt att många anger fel årsmodell ( brukar stå 1 eller 2år äldre på vägverkets sida)

Ja, det finns mkt o kolla upp med dom där 3 bokstäverna o 3 siffrorna smile
Haha jävligt irriternade när folk inte lägger ut mobilnr man kan nå dom på, och ej svarar på mejl hmm eller så brukar dom skriva "ej min bil på bilden, men bilder kan skickas" vaa?? "bilder kan skickas???" kunde du då inte lägga upp bilderna istället big_smile

finns för roliga sk säljare helt enkelt big_smile

precis det du säger, nås på mail, då är man en seriös försäljare. när det gäller fordon och dyrare saker så vill jag gärna ha muntlig kontakt innan man sätter sig i bilen och far och kollar, då får man reda på om personen i fråga är seriös och ger bra information, nä de där med att täcka över regnr vid försäljning är väl lite dumt tycker jag smile men har även förståelse för de som täcker över regnr här på garaget osv det försvårar de för "dem" som vill ha ens grejer iallafall smile

På Garaget är jag full förståndig för dom gör det på sina exklusiva bilar. Finns ju som tidigare nämnt dom som lägger ner TUSENLAPPAR på multimedia.. allt från små slutsteg till takskärmar och Xbox, PS3 osv osv.. mkt lätt för objudna gäster och komma åt dessa saker om man slår upp regnet på vägverket wink

Men Blocket..? Nej!!

Fart missbrukare
Stellan_Clausen
9 mars 2009 · 635 Inlägg

r-ted skrev:

VOLVO 240KUNGEN skrev:

r-ted skrev:
jag målar oftast över regskylten .
Är drygt med alla som kollar upp bilarna och jag är ganska säker på att folk tittar runt efter objekt att sno här.

Även att du döljer reggnummret så hittar jag till dina bilar nästan lika snappt som om jag såg reggnummret !!

jasså hur då ?
Berätta ?

Inget jag skriver i tråden.. du får det med PM !!

Stellan_Clausen
9 mars 2009 · 635 Inlägg

262turbo skrev:

VOLVO 240KUNGEN skrev:

r-ted skrev:

jasså hur då ?
Berätta ?

Inget jag skriver i tråden.. du får det med PM !!

jag tror att många myndigheter kan betala dig mycke för din "speciella gåva".....

Det är ingen "speciell gåva", det är bara att tänka längre en vad näsan räcker.. skulle jag berätta för dej vad jag skrev i PM:et, då skulle du svara: ja just det, att jag inte tänkte på det ! wink

TRYIT Teddan
9 mars 2009 · 2 495 Inlägg

javisst har volvo240kungen helt rätt .

gäller bara att tänka till lite.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
nicnir90 Servicetekniker, Toyota BT
11 mars 2009 · 216 Inlägg

262turbo skrev:
då gör vi ett prov... skriv den faktan man får ut av ett reggnummer på MINA bilar? namn,adress m.m

Personnummer: xxxxxx-xxxx
Namn: Xxxxxx Xxxxx Xxxx Xxxx Xxxxxxxx
Gatuadress: Xxxxxxxx XX
Postnr och ort: XXX XX Xxxxxxxxx
Kommun: Xxxxxxxxxx
Län: Xxxxxx Xxxxxxxx xxx
Hem: XXXX-XXX XX
Mobil: XXX-XXX XX XX

Senast redigerat av nicnir90 (11 mars 2009)

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf
BMW 528i E28 "Madame" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang