2985
Sök

Rätten att kalla någon för snutjävel!?

Toker
491 Inlägg
8 januari 2009
henrikh skrev:
Supratok skrev:
blacken skrev:
Den dagen när något sådant skulle äga rum, så kommer det att gå sju söndagar i veckan. Länsmans kåranda är i vägen, och att få rätt gentemot en länsman som har bängat sig mot en, tja man har större chans att hitta en påse hönständer än att det skulle äga rum..

Nu är det så att det händer, men det talas inte högt om det.
En polis amnälde sin kollega för tjänstefel vid gripande av mig så jag vet vad jag talar om och vad denne fick sitt tjänstefel.
Vet även ett par till som det hänt för.

Så att få rätt gentemot en länsman går.
Men inte att hitta en påse med hönständer i alla fall.

Jo det är väl ovanligt att man trotsar kårandan och tjallar på kollegor.

Det kan jämföras med vilket yrke som helst där man inte ska "tjallar" på sina kollegor..
Men Polisen har lika skyldighet som någon annan att amnäla om någon begår ett brott som tjänstefel.

Skulle du amnäla någon på ditt jobb där du har nyss fått anställning t.ex?
Det är lätt att sitta här och säga ja!
Men i själva verket är det mycket svårare. Är inte många människor idag som kan genomföra sådan sak som att "tjalla" på sin "kollega".  Varför säger man tjalla ?   det ordet är till för de som tycker att man ska ställa upp för "sina".

Det jag vill få fram är att det finns de som kan stå på sig och amnäla sin kollega för tjänstefel.
All creds för dom och de som vågar!
Så man kan inte och komma säga att alla är skit och beter sig som svin när man mött 0.1% av alla poliser.
Det är en liten del av alla poliser...

Toker Jr 081102

volvo244_rallycross
8 januari 2009
Go_sideways skrev:
volvo244_rallycross skrev:
Go_sideways skrev:

Alltså gör jag något olagligt som tex kör för fort eller liknande, då tar jag det. inga poblem. har jag gjort fel så får jag skylla mig själv. jag menar bara att dom har inte rätten att bete sig hur fan dom vill bara för att odm bär en bricka . Jag tycker dom flesta beter sig som skit. jag tycker dom missbrukar makten.  det är min åsikt!

de håller jag med om ska inte missbruka makten de har, man ska inte säga att alla är skit..fast man tycker o tänker ju olika

Ja absolut. men av alla gånger jag bliviy stoppad osv så har jag endast träffat EN trevlig polis. konstigt man drar alla över en grens?det går ju inte att undvika.

ne en kan ju förstå det iaf, gillar själv inte sura o otrevliga folk.inte fan skulle jag iaf va otrevlig om jag skulle stoppa någon som inte har gjort något väldigt olagligt men synd att många ska vara otrevliga o så som du säg.

428 Inlägg
8 januari 2009
Go_sideways skrev:

de håller jag med om ska inte missbruka makten de har, man ska inte säga att alla är skit..fast man tycker o tänker ju olika

Ja absolut. men av alla gånger jag bliviy stoppad osv så har jag endast träffat EN trevlig polis. konstigt man drar alla över en grens?det går ju inte att undvika.

ne en kan ju förstå det iaf, gillar själv inte sura o otrevliga folk.inte fan skulle jag iaf va otrevlig om jag skulle stoppa någon som inte har gjort något väldigt olagligt men synd att många ska vara otrevliga o så som du säg.

Ja men livet 'r ju tyvärr inte alltid rättvist så drar till med en annan grej wink
: Får man säga gris till konstapeln?
: Nej det får man inte
: Får man säga konstapel till grisen då?
: Ja det får man
: Tack då konstapeln tongue

Lite mildare sätt att bemöta en otrevlig polis big_smile

volvo244_rallycross
8 januari 2009
Go_sideways skrev:
Go_sideways skrev:

Ja men livet 'r ju tyvärr inte alltid rättvist så drar till med en annan grej wink

hehe japp smile

8 156 Inlägg
9 januari 2009
Det är ingen som tänkt på att ens eget bemötande av polisen spelar stor roll.
Är man bara snäll och vänlig så löser sig det mesta. Man kan prata sig ur det mesta.
Käftar man emot, eller bara är allmänt sur, så är det lätt hänt att personen ifråga kontrar på samma sätt.
Har träffat ett antal poliser i mina dagar. Inte haft problem med en enda av dom.
Inte ens med narkotikaspan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

12 086 Inlägg
9 januari 2009
Får jag böter av en snut säger jag snutjävel hur mkt jag vill!

12 086 Inlägg
9 januari 2009
Phaetoon skrev:
Är man bara snäll och vänlig så löser sig det mesta. Man kan prata sig ur det mesta.
Käftar man emot, eller bara är allmänt sur, så är det lätt hänt att personen ifråga kontrar på samma sätt.
Har träffat ett antal poliser i mina dagar. Inte haft problem med en enda av dom.

Linköpingspoliserna är ju kända för sitt goda bemötande,
Kom till Motala ska du få se på fittor till plitar.

När jag bemöts av en vänlig polis blir jag fan glad, på riktigt!
Men i 4 fall av 5 bemöts man av en dryg jävla apa som bara älskar sin uniform och sin maktposition.

Go_sideways skrev:

Nu känner jag inte till poliserna i Helsingborg, men i Motala skulle inte våra snutar förstå ett så invecklat budskap.
Senast redigerat av JapMax (9 januari 2009)

428 Inlägg
9 januari 2009
JapMax skrev:
Phaetoon skrev:

Linköpingspoliserna är ju kända för sitt goda bemötande,
Kom till Motala ska du få se på fittor till plitar.

När jag bemöts av en vänlig polis blir jag fan glad, på riktigt!
Men i 4 fall av 5 bemöts man av en dryg jävla apa som bara älskar sin uniform och sin maktposition.

Go_sideways skrev:

Nu känner jag inte till poliserna i Helsingborg, men i Motala skulle inte våra snutar förstå ett så invecklat budskap.

haha nej det var ju kanske tur ;P

164 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Efter att ha blivit hotad för mitt tycke och tänke så har jag nu lagt ner följandet av denna tråd. Men jag har ett råd till er alla som e förbannade för att snuten inte beter sig som dom ska. Detta råd lyder. Hör av er till polisen. Det finns nån kontakt grej på polisen.se tror jag, om man bara låter allt glida förbi varje gång dom gör nått dom inte får så kommer det aldrig bli nån ändring. Jag tänker iallafall hänvisa till vissa utav era inlägg (självklart anonymt) Och be dem kolla upp vad som egentligen händer.

Och sen en sak till (såg att ganska många va sura på att dom står med laser) Ur trafiksäkerhetssynpunkter är hastigheterna utsatta och just precis därför bör dom följas, Det finns inget som säger att just DU kommer tappa kontrollen men det finns dom som gör det därför är hastighetsbegränsningar begränsningar! Vill DU köra fort Håll dig på en bana eller åk till tyskland! Utsätt inte medel svenssons 4 Ungar för onödig fara rätt vare e så smäller det, Det behöver inte vara just DU som smäller men folk som tar efter ditt beteende. Det är trotsallt de personer som har häftiga bilar som får mest uppmärksamhet i dagens läge. Tillochmed mer än superhjältar och andra filmrelaterade skådisar.

97 Inlägg
14 mars 2009
Sebus skrev:
HyperSonica skrev:
Sebus skrev:

Nej det kanske inte e så kul. Men det e fortfarande Du som har gjort dumheterna från början ellerhur? Du kan ju inte skylla på poliserna för det dina kompisar gör och det du gjort tidigare i ditt liv? Har man ett brottsregister fine då får man leva med det Men man ska F*N inte bli sur på ALLA poliser Eller i ditt fall 98% Bara för att det finns kvar i [40-50] år? beroende på hur grova saker du gjort. Och han vet ditt namn, Det är väl inte hans fel?

Är de ju... de har en sån jävla låg attetyd mot mej pga mitt förflutna.. så tro fan att man tröttnar...
de ska va på en så fort de ser en..
Plus att i Borås så finns det en hel jävla sjö av VIDRIGA ASPIRANTER som tror att de är så jävla tuffa för att de får springa runt med massa krimskrams runt midjan o spela coola för att de tror att det är på de sättet de blir respekterade...
kan berätta om en sak... för ca 4 år sedan var jag o kompisen ute o körde.. helt vanligt o fint... likt förebannat så blir vi stoppade.. och de plockar in mej.. Pga att de tror att ajg är Drogpåvärkad...
I vilket fall som hälst... i bilen till stationen satt ajg o pratade med en Kvinlig polis.. Martina hette hon.. (Förebannat snygg oxå) väl inne på stationen så fortsatte ajg prata lite smått med henne bara för att fördriva tid...
Från ingen stans så kommer det en jävla Allapolis o säger till mej att ställa mej upp... Och det gjorde jag...
sen säger han att jag ska dra ner byxorna och rästen o böjja mej frammåt.. Rästen kan ni nog räkna ut själva... Han gjorde det ENBART för att han kunde.. han hade INGEN annan anledning till det...
Efter de så blev de pisseprov o sen förhör...
På förhöret så sitter IDIOTPOLISSNUTHELVETET o predikar för att jag ska erkänna... Och ajg säger att ajg inte har nått att erkänna.. likt förebannat så håller han på o tjaffsa om det.. sen frågade han om ajg vill ha "Föränklad delgivning".. Och SJÄLVKLART vill jag inte det!..
Sen fortsatte han o tjata på att jag skulle erkänna.. och vi höll väll på o tjata i ca 20 minuter om samma sak... Det slutade med att jag bad honom att köra upp sin Intuition nån stans där solen inte skiner.. Och då fattade den tröge fan att han inte kom nån stans med mej..
Så då fick ajg gå..

2 veckor senare får man ett såntdär roligt brev från farbror blå.. ÅTALET NERLAGT, BROTT KAN EJ STYRKAS! Så mycke för hans intuition....

där har vi en av anledningarna att de kan dra åt helvete allihopa!

Då förstår jag varför du känner så, Men fortfarande Bara för att det finns aspiranter och maktmissbrukare behöver man inte dra hela sveriges (200 000 poliser Om jag kommer ihåg rätt) Bakom en å samma linje
Att du e frustrerad det förstår jag och att dom har gjort fel håller jag med om, Men var då istället den mogna utav er och håll åsikterna om honom vara om honom och inte om hela poliskåren

Varför sitta och försvara alla poliser för ?
Fan vill folk kalla dom för snutjävlar låt dom göra de för fan orka lägga sig i vad andra tycker!!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 mars 2009
En trevlig polis med humor och bra humör RESPEKTERAR JAG UTAN PROMBLEM och då spelar det ingen roll vad dom bötfäller mig för näst intill.

Men en Maktgris till polis respekterar man inte och då kan det slinka ut ett och annat ord oavsett om jag gjort fel eller inte, jag menar även om jag har gjort fel så kan polisen vara trevlig endå tycker man..

Så det polisen tjänar mest på att vara trevliga och glada, då respekterar man dom, det är åtminstone min åsikt.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

blacken
14 mars 2009
Nehe skrev:
Mycket maktmissbruk av aspiranter som varit ute och härjat kan man ju läsa om i tråden..

Ska man se till verkligheten så får en aspirant ej ta egna beslut som polisman under sina 6månader vilket betyder att han aldrig kan välja att "plocka in någon", stoppa en bil eller liknande. En aspirant åker aldrig med en annan aspirant utan åker med en "färdig" polis som tar besluten. En aspirant får aldrig köra uttryckning om han ej fått utryckningsutbildning på polisstation.

Att polisen koncentrerar sig på en viss typ av brott är någon som enskild polisman aldrig väljer. Riksdagen/regeringen beslutar om vad svenskt polisväende ska lägga krutet på under året och det går ner till Rikspolischefen som i sin tur bearbetar infon och tolkar den och skickar det vidare till länspolismästaren som i sin tur tolkar den och skickar ut den till enskild polisman.

Många led och mycket byråkrati som det är i det mesta som har med staten att göra.

Tycker inte att man har någon annan än sig själv att skylla på om man får en böteslapp eller liknande, känner ni er orättvist behandlade så kan man alltid överklaga.

Det är inte bara aspiranter som beteèr sig felaktigt utan även mera "erfarna" länsman bryter mot åskilliga lagar och internationella regler, typ "Dom mänskliga rättigheterna" som Sverige faktiskt har skrivit under på.
Vill nu inte dra alla länsman över en och samma kam ,men du kan inte förneka att det förekommer "oigentligheter" av diverse länsman i detta land gentemot "civila", och att det är icke "isolerade" händelser heller. Och det föreligger en ganska så stor ovilja hos gemene man och ledning  inom poliskåren att få bukt med problemet..

Avstängd
268 Inlägg
14 mars 2009
Sebus skrev:
En Sak jag alltid undrat över är varför personer som sitter och kör (bil mc trimmad moped eller dylikt) för fort och sen blir stoppade tror att dom har rätten att kalla snutarna för "snutjävel" eller liknande. Den enda som gör någe fel i den situationen är ju den som kört för fort, Sen att polisen står där är inte deras fel, Skulle alla kört lagligt så hade de inte behövts, Så åter till dethär med vilka som kallar folk för snutjävlar m.m... Det jag tycker det verkar som här i detta forumet e att Dom som blir tagna för fortkörning eller körning av obes o oskattat OFTARE kallar folk för snutjävlar, Än dom som e lagliga och åker på böter för "trasigt lyse dåliga däck eller dylikt" När Hastigheten är det enda man egentligen kan ha 99% koll på!

Så jag ber er som kallar folk för snutjävlar Tänk efter före Var det ditt fel? Eller är det bara så att Poliserna har ett jobb att sköta?

Mvh

Instämmer stort... Min hemstad där ja växte upp innan jag flyttade till Helsingborg var ju invandrar-packat..
Där va de fullt med albaner, araber och... aa.. Hela gänget... Och grejen är de va.. Där var även en hel del andra moppe-pojkar som ALDRIG haft något med polis och göra.. Inte ens pratat med en polis... Endå skulle dom gå runt och klottra på en massa väggar och skriva "F.T.P = Fuck The Police"...

Jag tycker de är barnsligt. Dom utför endast sina jobb. Sen är de upp till er om ni vill bli stoppade.
Sen om vi ska gå in på det där med Rosengård, och poliserna som sa "Blatte-jävlar".. asså..
Dels förstår jag dom.. Dom utför ett sådant tungt jobb för att stoppa brottsligheten. Vi tar in invandrare för att hjälpa dom för att inte vara i mitten av kriget. Och "tacket" vi får är massor av rån, misshandel, inbrott och annan slags förstörelse.

Håller med killen.. Sluta kladda på poliserna när dom endast utför sitt jobb och sköt er själva så ni inte blir stoppade så blir vi alla nöjda och belåtna.. smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

1 024 Inlägg
14 mars 2009
Sebus skrev:
En Sak jag alltid undrat över är varför personer som sitter och kör (bil mc trimmad moped eller dylikt) för fort och sen blir stoppade tror att dom har rätten att kalla snutarna för "snutjävel" eller liknande. Den enda som gör någe fel i den situationen är ju den som kört för fort, Sen att polisen står där är inte deras fel, Skulle alla kört lagligt så hade de inte behövts, Så åter till dethär med vilka som kallar folk för snutjävlar m.m... Det jag tycker det verkar som här i detta forumet e att Dom som blir tagna för fortkörning eller körning av obes o oskattat OFTARE kallar folk för snutjävlar, Än dom som e lagliga och åker på böter för "trasigt lyse dåliga däck eller dylikt" När Hastigheten är det enda man egentligen kan ha 99% koll på!

Så jag ber er som kallar folk för snutjävlar Tänk efter före Var det ditt fel? Eller är det bara så att Poliserna har ett jobb att sköta?

Mvh

varför startar du en sådan här tråd ? dom kallas för att för dom är rena svin! har du aldrig träffat en polis ?  vissa är riktigt coola andra tror dom äger världen, jävla grisar säger ja. "får man kalla polisen för gris, nej det får man inte men får man kalla grisen för polis då big_smile
Senast redigerat av Rand (14 mars 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
14 mars 2009
Rand skrev:
Sebus skrev:

Mvh

varför startar du en sådan här tråd ? dom kallas för att för dom är rena svin! har du aldrig träffat en polis ?  vissa är riktigt coola andra tror dom äger världen, jävla grisar säger ja. "får man kalla polisen för gris, nej det får man inte men får man kalla grisen för polis då big_smile

Det är väl för fan inte en rättighet att få förolämpa någon.

Det är skillnad på att säga "Du är en idiot" och fråga "Är du en idiot?"
Gissa vilken som är "ok".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök