4090
Sök

Betala skatt för skrotad bil!

Pan
15 mars 2009
Trådstartare
Tjenare var nere och skrotade av vinterbilen härromdagen. Sen kom det hem ett papper att min bil hade bytt ägare. Jaha tänkte jag skit samma! Sen nu kommer det hem ett papper att jag ska betala in skatt för bilen eftersom skatten hade gått ut när jag stog som ägare. Men betalar jag skatten nu så anmäler skroten bilen som skrotad och får då 1600kr för skatten eller? efter som dom stog som sista ägare. Någon som vet något om detta?

mvh Gurra

11 Inlägg
15 mars 2009
det enklaste du kan göra är att ringa till vägverket/transportstyrelsen och fråga hur du ska göra:D

566 Inlägg
15 mars 2009
Men ställde du inte av bilen innan? du ska nog åka bort till skroten och prata med dom..hade jag gjort.

Pan
15 mars 2009
Trådstartare
Har skrotat 2 bilar innan på samma sätt. Jag fyllde ju inte i rutan på den gula lappen jag lämnade ju bara över pappret till dom med min underskrift sad.

EDIT: Dom måste kryssat i ägarbyte istället för skrotning!

libzo skrev:
det enklaste du kan göra är att ringa till vägverket/transportstyrelsen och fråga hur du ska göra:D

Ska göra det direkt är väl inte öppet idag dock.
Senast redigerat av Pan (15 mars 2009)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 mars 2009
bilen ställs av när man byter papper med skroten...

C H E V R O L E T <3

KHRacing
15 mars 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
bilen ställs av när man byter papper med skroten...

beror ju på om skotägaren är seriös eller ej.
i mitt fall så skrev han över den på sin bror först (dock avställd)
& sedan skrotades den efter ett par veckor (jag ringde o kollade)

Pan
16 mars 2009
Trådstartare
Har löst sig ringde vägverket och dom makulerade räkningen. Men det där med ägarbytet fattar jag inte riktigt men nu när jag slipper pröjsa så är jag nöjd smile

Sök