7363
Sök

Starproblem Volvo 440

38 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Hallå.

Jag har ett väldigt skumt problem. (tycker jag iaf) Det är så att min bil, en volvo 440 -96a går hur bra som helst och inga konstiga problem.
Nu till det konstiga, när det är blött, fuktigt regnigt, kallt, m.m, så vill den inte riktigt starta. Får gneta på med startmotorn ett bra tag och ibland startar den efter 5 min och ibland efter 20!

Detta händer bara ibland. Den kan stå en till 2 dagar och den startar, och ibland så kan den stå över natten och inte starta. (tycker jag är konstigt)
Det händer aldrig när det är varmt ute. Utan bara på höst, vinter, och vår.

Har haft den inne på verkstan och dom har bytt lite grejer. (kommer inte ihåg vad, jag har papper.)

Så är det någon som vet vad det kan vara för fel? hmm
Kan försöka förklara bättre om det är lite otydligt.

/Ozkar

143 Inlägg
14 november 2008
Hej!   Tyvärr så finns det nog ca 500 olika orsaker till ditt problem. Jag skulle börja med att byta tändstift och tändkablar om det inte är gjort.

282 Inlägg
13 mars 2009
Har själv en 440, och den är helt omöjlig att starta om det är kallare än -10 grader.. Vet inte vad jag ska göra yikes

21 761 Inlägg
13 mars 2009
Har din motor någon kallstartsventil?
Vilken motor och årsmodell är det?

38 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Har din motor någon kallstartsventil?
Vilken motor och årsmodell är det?

Jag vet faktiskt inte om jag har någon kallstartsventil i bilen. Hur tar man reda på det på bästa sätt?
Årsmodell 96 med B20f.

Ett annat problem jag märkt nu på sista tiden är att motorn dör ibland när jag trycker ner kopplingen när jag saktar ner. Det händer inte så ofta men ibland.

roadrage
188 Inlägg
19 mars 2009
du kan alltid prova att kolla om det är fukt i fördelardosan (om du nu har en sån :p)

38 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
Fördelardosan är bytt för inte så länge sen, men det skadar ju inte att kolla iaf. smile

Sök