3872
Sök

Bussning i övre motorfästet volvo 850!! Örebro

19 mars 2009
Trådstartare
Någon i örebrotrakten som har verktyget till att fixa ett bussningsbyte på övre motorfästet i en volvo 850??

tacksam för svar
Senast redigerat av RatherRideMy1000RR (19 mars 2009)

399 Inlägg
19 mars 2009
behövs inget specillt verktyg för de. ja satte i en power flex i övre å gjick till väga så här = Sågade/borrade upp den gammla dåliga bussningen sen smetade ja in power flexen med vaselin å pressade in den i fästet med en Hand tving. svårare än så e det inte å de tar bara nåra minuter.

VOLVO for life

19 mars 2009
Trådstartare
Klaesson skrev:
behövs inget specillt verktyg för de. ja satte i en power flex i övre å gjick till väga så här = Sågade/borrade upp den gammla dåliga bussningen sen smetade ja in power flexen med vaselin å pressade in den i fästet med en Hand tving. svårare än så e det inte å de tar bara nåra minuter.

OK, power flex?? Nya bussningen lr?`Är inte hemma på detta område alls.smile

399 Inlägg
19 mars 2009
det är en hårdare form av bussning men lättare att montera tycker jag. sök på Hellquist här på garaget å kolla på hans bilder under huven så får du se hur det ser ut./Emil

VOLVO for life

19 mars 2009
Trådstartare
Klaesson skrev:
det är en hårdare form av bussning men lättare att montera tycker jag. sök på Hellquist här på garaget å kolla på hans bilder under huven så får du se hur det ser ut./Emil

Ok, schysste av dig. Ska kolla hur det ser ut! Det är alltså inte samma typ av bussning som "ska" sitta där. Vart handlar jag en sådan?? Men din teknik för byte borde ju funka på en orginalbussning oxå.

399 Inlägg
19 mars 2009
ja fick med en när ja köpte min 850. fråga hellquist va han köpt sina. Fördelen med power flex e ju att den är delbar å man pressar den från vart ditt håll. en orginal får man slita som ett djur då man måste pressa den från 1 håll. har monterat både orginal och powerflex. Och Power flex är att rekomendera.

VOLVO for life

8 287 Inlägg
19 mars 2009
Till standard behöver man egentligen bara ett skruvstäd och ett par rörstumpar eller annat som distanser när man pressar i.

19 mars 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Till standard behöver man egentligen bara ett skruvstäd och ett par rörstumpar eller annat som distanser när man pressar i.

Värt att veta, Tackar

1 571 Inlägg
19 mars 2009
Här verkar det finnas.
http://www.streetperformance-butik.se/Shop/Index.php

Är det en sån bussning jag ska byta för att minska "rycket" när jag släpper gasen??

8 287 Inlägg
19 mars 2009
henrikh skrev:
Är det en sån bussning jag ska byta för att minska "rycket" när jag släpper gasen??

Ja, men är de andra fästena dåliga med så kommer det ändå bli litte ryckande. Värt att notera med polybussning är ochså att man får räkna med lite högre ljud och lite vibrationer.

Sök