3877
Sök

Demontera dörrsidor 9-3 sc -06

135 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Hallåj !

Jo , Jag undrar om de finns någon som kan förklara för mej hur man demonterar dörrsidorna fram på en 9-3sc -06 .! Jag hittade inga skruvar och förstog ganska omg. att dom sitter bakom paneler typ dörrhandtag och liknande. Jag började bända och bryta lite men då det kändes fel när men inte vet , så finns de någon hygglig själ som tala om ( beskriva) hur man gör så vore jag tacksam.

Mvh Jonas

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 mars 2009
sitter de inte i clips som alla andra bilar dvs om du lägger dig under dörren ?

135 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
Kollade allt de men när man känner på handtaget och styrningen till rutorna så sitter de benhårt !
Måste finnas skruv att låssa och sedan ta clipsen .! ( tror ja )

407 Inlägg
21 mars 2009
det är bara till att kolla runt...sitter med en massa clips samt några skruvar.typ bakom högtalargaller och hantag och sånt...sen får man kanske bända lite här och där...men lossa försiktigt så du inte missar någon skruv och rycker sönder något...

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
21 mars 2009
Sitter med 2 skruvar under handtaget!

Plast handtaget sitter med 2 eller 3 stål clips! Använd ett plast vertyg som ej gör märken!

Sedan är det bara att börja underifrån och dra mot dig! Sitter med bra clips som inte går i sönder!

Efter du fått loss dörrsidan så lyfter du den uppåt!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

135 Inlägg
21 mars 2009
Trådstartare
SOLFILM skrev:
Sitter med 2 skruvar under handtaget!

Plast handtaget sitter med 2 eller 3 stål clips! Använd ett plast vertyg som ej gör märken!

Sedan är det bara att börja underifrån och dra mot dig! Sitter med bra clips som inte går i sönder!

Efter du fått loss dörrsidan så lyfter du den uppåt!

mvh
Jörgen

Tänkte nästan de var något liknande .....Tack för hjälpen !!!

Sök