3862
Sök

En fråga om pressad hydralslang

Evolution
1 627 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Jag bad förra vintern hydroscan pressa en slang till oljereturen från turbon. men hela föra sommaren har den läckt lite lite varje gång man stänger av. nu till frågan slangen är en stålombunden slang, Ska det då gå att snurra själva hylsan dom klämmer ihop runt slangen? svårt att förklara men nån kanske förstår

Fäll ner pungen och landa

I got Dubs!
2 423 Inlägg
7 282 Inlägg
22 mars 2009
Karlzzon The One skrev:
Jag bad förra vintern hydroscan pressa en slang till oljereturen från turbon. men hela föra sommaren har den läckt lite lite varje gång man stänger av. nu till frågan slangen är en stålombunden slang, Ska det då gå att snurra själva hylsan dom klämmer ihop runt slangen? svårt att förklara men nån kanske förstår

Det ställer jag mig ytterst tveksam till att man ska kunna.
"Kontakten/hylsan" ska ju sitta pressad mot slangen annars bör den ju aldrig kunna täta vid högre tryck.

Evolution
1 627 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
tyckte det var lustigt har nämligen plockat ner allt och tätat förra sommaren men tänkte aldrig på pressningarna men nu när allt var rengjort ordentligt så såg man vart det läckt och då kände jag på det och dom går att vrida på

782 Inlägg
22 mars 2009
Hylsan som är klämd runt slangen ska absolut inte gå att snurra men muttern längst ut ska givetvis gå att snurra på (om det är en sån hydraulslang jag tänker på).
Troligtvis har dom glömt att pressa slangen i båda ändarna så kolla upp den andra änden också, riktigt klantigt gjort av hydroscand om du beställde en pressad slang.

Evolution
1 627 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
den satt dåligt i båda ändar det är en stålomsbunden slang med snurbar mutter i ändarna

Sök