Sportluftfilter, insatsfilter eller öppet luftfilter?

johnny1991
22 mars 2009 · 48 Inlägg

Hej.


Jag ber om ursäkt för dem som blir irriterade av att jag skapar en till sån här tråd men jag har inte hittat något bra svar tycker jag på dem andra.

Utan det jag undar är vad jag ska ha för luftfilter om jag vill att motorn ska få ett litet pysljud ifrån sig på en Volvo 740 med antingen den äldre GLE eller GLT volvo 740 motorn eller så den nyare GLE eller GLT Volvo 740 motorn.

Samt hur monterar jag den på en volvo 740?

Tacksam för alla svar.

MVH//
Johnny

volvo_1987
22 mars 2009 · 1 675 Inlägg

ska du ha pys ljud är det turbo som gäller wink du får bara ett dovare ljud med öppet filter.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
cfh Adrenalin Junkie
22 mars 2009 · 113 Inlägg

jag tror inte du får så mkt ljud med ett insatsfilter, det sitter ju fortf. rätt inkapslat.
då är de väl ett öppet du ska ha för mer ljud, dock blir det inte mkt mer ljud än original.
men passa dig så att du inte monterar de för nära motorn, då kan den börja dra varmluft vilket ger minskad effekt.

/ cfh

Germax
22 mars 2009 · 12 086 Inlägg

De pyser inte så mkt om en sugmotor, därimot så kan de vina lite o mest komma en mörkt sugande ljud tongue
Vilketsom så är de med öppet filter då får högst ljud ifrån.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
22 mars 2009 · 5 650 Inlägg

skaru ha pysljud skulle du köpte en tic istället

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sand_Man Magister Mundi Sum
22 mars 2009 · 177 Inlägg

Har inkappslat sport filte på min Alfa men låter ingen skillnad !!

Finast e o ta bort heal burken o höra V6án suga is sigmassor med luft !!  sweeeet...

Men har orginal burken kvar för att inte få in en massa varmluft smile

Annars så måste du bygga en tät kammare som du kan se jag fixat på min Audi S2 i gamla bilar....

Senast redigerat av Sand_Man (22 mars 2009)

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
johnny1991
22 mars 2009 · 48 Inlägg

Okej tackar.


Men om vi säger att jag köper ett öppet luftfilter då.... Hur monterar jag det? Vad behöver jag för grejer? Och är det svårt?  Samt vars ska jag köpa det?

Germax
22 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Ja, egentligen ska du ju ha små fina stag o avskärmning o grejor.
Men lättast är väl att göra som alla andra volvoraggare och bara spänner fast filtret på slangen och hänger upp de med en stripes.

johnny1991
22 mars 2009 · 48 Inlägg

Okej.

Men när jag gör grejer så gör jag det ordentligt och jag skulle vara glad att få veta ungefär vad man behöver? det blir ju bäst såsmile
och sen gärna på ett ungefär hur man monterar vore super?

nuffe I brist på annat :)
22 mars 2009 · 526 Inlägg

http://sv.bsr.se/products/list/filter/

Sortera på Volvo -> 740, där får du step-by-step hur du monterar samt avskärmning för att inte motorna ska suga varmluft.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang