3250
Sök

Ford probe orolig tomgång...

Neerd
1 596 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
har bytat det mesta jag kan tänka mig vara fel men inget har hjälpt 100%... sad

Bränslefilter
Fördelare
Luftmängdmätare
Tändstift
Tändkablar

den startar direkt men sen går den ner på 100 varv och är precis som den ska slockna.. sen går den upp till 1000 sen 100 sen 1000 osv...tills den dör sad håller man gas så den ligger jämt hör man hur den puffar till lite mellanåt, och kör man med jämn gas så går den ryckigt...

behöver all hjälp jag kan få neutral snart börjar jobbet och skolan igen hmm

MVH Alex

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Bilmekaniker
274 Inlägg
18 juli 2007
kolla packningar vid insuget.. de e mitt förslag

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
Mercedes-Benz
///AMG
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

Neerd
1 596 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
tackar:) ska kollas några fler tips??? bara ööööööööööööss på.......

Studerande
463 Inlägg
19 juli 2007
Antar att du har varit in på Ford-verkstad? Om inte, så gör det. Det kan finnas "felkoder" i ECU:n utan att Check Engine-lampan lyser.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Neerd
1 596 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
response skrev:
Antar att du har varit in på Ford-verkstad? Om inte, så gör det. Det kan finnas "felkoder" i ECU:n utan att Check Engine-lampan lyser.

Har inte kunnat få den till ngn verkstad tyvärr roll men har försökt hitta ngn som kunde komm hit och kolla det men det har jag inte gjort än... hörde ngt om att efter allt jag har bytat skulle man återställa ECU:n?? vågar man det? så man inte tar bort några felkoder..

iaf jag plockade av spjällhuset och det  såg ut så här...
http://img410.imageshack.us/img410/2616/dsc01160eg7.jpghttp://img410.imageshack.us/img410/7439/dsc01163ul1.jpg sad kan det vara det som är fel kanske??

Skaune
19 juli 2007
Har du en givare för kamaxelnsläge kan de vara den som e kass! då blir den väldigt orolig!

Neerd
1 596 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Axor skrev:
Har du en givare för kamaxelnsläge kan de vara den som e kass! då blir den väldigt orolig!

aa men den är väldigt orolig... tomgången bara hoppar upp o ner och den låter som den ska dö hela tiden.. sen när man gasar så går den inte jämt utan den hackar nästan fram sad

Neerd
1 596 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
tomgångsproblemet är löst=D MEN nu skulle jag behöva tips om hur elr vart man kan få tag på ngn som kan ställa tändningen på bilen?? tack för all hjälp

542 Inlägg
22 juli 2007
man måste bygla gnd och ten kontakten i diagnosutaget jag kan göra det till dig

Studerande
463 Inlägg
23 juli 2007
alex_side skrev:
tomgångsproblemet är löst=D MEN nu skulle jag behöva tips om hur elr vart man kan få tag på ngn som kan ställa tändningen på bilen?? tack för all hjälp

Bra smile Vad var felet?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Rörpulare
1 453 Inlägg
23 juli 2007
Skulle tror kamaxel givaren, eftersom han behöver hjälp me att ställa tomgången... eller har ja fel smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Neerd
1 596 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
tomgången är bra nu det var tomgångsgivaren verkade det som...big_smile ...men den står och feltänder som ett as och dör nästan pga det..

det var såhär jag köpte en ny fördelare för den gamla var helt slut... och dum som jag var så drog jag bara den rakt ut utan att markera....sen när jag satte i den nya tänkte jag att den såg likadan ut så det är bara stoppa in... men man ska visst nollställa motorn till tändningläge?? och sen sätta dit fördelaren... är inte alls proffs på tändsystem..om det är ngn som kan mer och har lust att hjälpa mig så är det ju bara skicka pm elr skriva här...

http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou … stdist.htm

Tack så mkt för allt

51 Inlägg
24 juli 2007
nä det behöver du inte göra har ja aldrig gjort på dem ja har bytt men men... kolla så att kablarna sitter rätt på förderlar locket... och att locket sitter rätt...

"Primus motor"

Smålänning
7 887 Inlägg
24 juli 2007
alex_side skrev:

Det går inte ställa tändningen på din bil. Det fixar den själv. Kolla som sagt att alla kablar sitter som dom ska, och att tändspolen är frisk.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Neerd
1 596 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
alex_side skrev:

Det går inte ställa tändningen på din bil. Det fixar den själv. Kolla som sagt att alla kablar sitter som dom ska, och att tändspolen är frisk.

det gick ställa tändningen;) haha

Problemet är löst och tack så mkt för alla svar! och stort tack till "mazdalover" som fixade det..

448 Inlägg
23 mars 2009
Tjo har exakt samma problem på min Probe GT 2,2 Turbo -91 , ngn som har lust att hjälpa mig med smile

alex hur löste du ditt problem med tomgången ?

Xzit

Sök