Stoppad av polisen :P

1Snake
16 juni 2006 · 286 Inlägg

varför kunde han inte bötfälla han när han höll 120km/h på en 50 väg?

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
MawE
17 juni 2006 · 517 Inlägg

bra stories..

var själv i USA förra året o hade hyrt en bil tillsammans med polaren... vi hade precis varit i LV o skulle hem till LA o på väg in till vår gata får polaren syn på 7-eleven o vill in o handla en banan.. Jaja de e lungt tänkte jag som körde. Jag parkerar lite halvrisigt precis framför ingången som även var en handikapp-plats. Tänkte de var ju långt kl 3 på natten.. Självklart kommer snuten glidandes in på parkeringen.. jag flyttar mig snabbt till en annan p-ruta o stannar bilen. Polisen parkerar bakom mig o jag tänker nu e de f*n kört.. jag tar snällt ner rutan o hälsar artigt.. Han börjar då fråga om varför jag bytta p-ruta o sa att jag parkerade på en h-plats.. Jag sa typ "what?!" han började prata om 325 $ i böter o då ser man resekassan flyga iväg. Dom kollade på mitt svenska körkort.. han fattade nog inte så mkt av de.. Kollar upp bilen o säger att de fattas en bit av regskylten (25 $ böter) Hör på radion att dom kollar upp bilen..  o vi var inte efterlysta tongue vi hade nämligen kört i 220 km/h tidigare mellan LV o LA. Polisen visade sig vara ganska lugn sen för vi fick varken böter eller annat, men jag fick gå ut o så fick han pekat på h-platsen att de var för handikappade o att där de e rött på trottoaren får man inte parkera för de e för räddningstjänsten.. körde därifrån med lätt bultande hjärta..

Sen att vi fick bilen bortbogserad några dagar senare är en annan story...

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Malmoe SSS -12
17 juni 2006 · 3 217 Inlägg

Grym resa...

Det var som min storebror, han börjar jobba ganska tidigt... Han var lite sent på det så han körde gneom Rosengård, genom ett fyrvägsstopp och lite för fort, i en Honda Prelude som stod på pappa... Polisen stannar honom precis innan motorvägen och frågar alla de där typiska frågorna, ägare på bilen, körkort, blåsa osv!

Tidigare på kvällen hade en bil exploderat i området där han kom ifrån så polisen hade full beredskap, så de började lysa in i bilen och såg att där låg en låda... Polisen ställer följande fråga till min grymt stressade och enormt irriterade bror: Vad har du i lådan då? Min bror svarar lite förargligt: ETT LIK, VA FAN TROR DU?

Det var ju inget lik utan lite skräp som skulle slängas på jobb. Rätt så klockrent svar med tanke på tidigare händelser under kvällen!

Han fick köra vidare till jobb utan vidare komplikationer!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Spelis
17 juni 2006 · 1 926 Inlägg

MawE skrev:
bra stories..

var själv i USA förra året o hade hyrt en bil tillsammans med polaren... vi hade precis varit i LV o skulle hem till LA o på väg in till vår gata får polaren syn på 7-eleven o vill in o handla en banan.. Jaja de e lungt tänkte jag som körde. Jag parkerar lite halvrisigt precis framför ingången som även var en handikapp-plats. Tänkte de var ju långt kl 3 på natten.. Självklart kommer snuten glidandes in på parkeringen.. jag flyttar mig snabbt till en annan p-ruta o stannar bilen. Polisen parkerar bakom mig o jag tänker nu e de f*n kört.. jag tar snällt ner rutan o hälsar artigt.. Han börjar då fråga om varför jag bytta p-ruta o sa att jag parkerade på en h-plats.. Jag sa typ "what?!" han började prata om 325 $ i böter o då ser man resekassan flyga iväg. Dom kollade på mitt svenska körkort.. han fattade nog inte så mkt av de.. Kollar upp bilen o säger att de fattas en bit av regskylten (25 $ böter) Hör på radion att dom kollar upp bilen..  o vi var inte efterlysta tongue vi hade nämligen kört i 220 km/h tidigare mellan LV o LA. Polisen visade sig vara ganska lugn sen för vi fick varken böter eller annat, men jag fick gå ut o så fick han pekat på h-platsen att de var för handikappade o att där de e rött på trottoaren får man inte parkera för de e för räddningstjänsten.. körde därifrån med lätt bultande hjärta..

Sen att vi fick bilen bortbogserad några dagar senare är en annan story...

berätta om när ni fick bilen bort boxerad, låter roligt big_smile

BamZe84
17 juni 2006 ·

chimmy skrev:
varför kunde han inte bötfälla dig ? de fattade inte ja .. :S

Jag mötte ju han på en 50väg, de kan inte mäta hastigheten när de kommer mötandes=P

premier69
28 juni 2006 · 1 Inlägg

jag har skickat in ansökan för övningskörning och syntest osv till länsstyrelsen tillsammans med att jag satte in 120 på deras plusgiro som anmälningsavgift.
När jag får godkännande och intyg sen av vägverket och kan börja övningsköra vad skulle hända om jag övningskörde med någon som inte gått handledarkursen som är krav numera? Hur straffbart är det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang