3843
Sök

Dåligt ös i vindrutespolningen, Volvo 740.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Har så dåligt ös i min spolare på 740in, står man still så sprutar det ner i luftintaget bara, och kör man så spolar det ännu sämre oftast.. Ibland så kommer inget alls.

Har provat två olika spolarpumpar och satt dit en backventil precis innan det grenar ut sig till två, då funkade det ett tag, sen la det av igen.

Har skaffat en VDO pump istället för Volvopump nu som jag ska prova med, men vetefasen vad man ska hitta på om inte det funkar...

Ska skaffa nya munstycken med, men det börjar bli frustrerande att inte kunna rengöra rutan...

Om man spolar utan att ha munstyckerna inkopplade så bara rinner det stilla ur sklangen, och den ligger inte i kläm.

Någon som vet om det finsn någon högtryckspump som passar? Man vet ju aldrig tongue Eller bara nått allmänt tips? Tycker mig ha provat allt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 mars 2009
kollat alla nipplar? hade problem med spolningen på en saab 1 gång då va de 1 nippel som att åt fel håll så blev inge tryck alls ..

kanske kan va de på din 740 med?

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2009
Kollat så alla slangar sitter som dom ska då?

Kan ju läcka i någon slang till strålkastarspolningen eller liknande.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Ja får väll riva ner allt igen smile HAr man ju nått att sysselsätta sig med iaf wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Finlirare
478 Inlägg
25 mars 2009
Massa sket i spolar-munstyckena kanske. Tryck igenom dem med tryckluft och se om det hjälper.
Senast redigerat av azXig (25 mars 2009)

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2009
Ja jo nya spolarmunstycken brukar kunna göra susen om jag inte minns fel.
Hade dåligt tryck på min gamla bil, bytte till nya munstycken och sen var det full fart.

Munstyckena verkar även sättas igen ganska snabbt om man inte tvättar bilen
under vintern på tex två veckor. Har jag märkt denna vintern tongue

Smålänning
7 887 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Hade dåligt tryck på min gamla bil, bytte till nya munstycken och sen var det full fart.

O min e inte tvättad på 6 år roll

Kanske är en del av problemet där va wink

Men va bra smile DÅ har ja lite att pyssla med. Ska nog byta munstyckerna snarast...
Senast redigerat av twin_cam (25 mars 2009)

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2009
twin_cam skrev:
steifan skrev:

Kanske är en del av problemet där va wink.

Haha! Ett drag med svampen över munstyckena under tvätt brukar göra gott.
Så nog tycker jag att du kan kosta på en tvätt efter 6 år!! (ROFLMAO) big_smile

Smålänning
7 887 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
steifan skrev:
twin_cam skrev:
steifan skrev:

Kanske är en del av problemet där va wink.

Haha! Ett drag med svampen över munstyckena under tvätt brukar göra gott.
Så nog tycker jag att du kan kosta på en tvätt efter 6 år!! (ROFLMAO) big_smile

Är nog nästan värd en helrekond va big_smile Ska göra det så fort det blir lite mer än -4 ute wink

Sök