tjenare har precis köpt en 745a turbo med b230et har satt på ställbar bränsletrycksklocka och gröna v70R spridare. bilen är chippad sedan ny.. vet ej vad för chip... ska koppla in laddtrycksmätare imorn för att ha koll på laddtryck.. bilen har just nu orginal laddtryck.. hur högt vågar jag ställa upp det? har i bakhuvet att ET motorerna ska vara lite känsliga? bilen är gubbkörd sedan ny -88 och har gått 15,000 mil
efter 1.Bar så börjar även din original IC att bli dum... efter ett tag så går den sönder i gavlarna. så rätt mkt pratar för att du ska max höja det till 1bar
tackar för alla svar får se hur det blir i framtiden bilen laddar just nu 0,7 med 3,2bar bränsletryck så jag håller mig nog där tills vidare för att vara på säkra sidan...
Jag skulle nog kopplat in en bredbandslambda och kollat lambdavärdet så ser man "hur mycket man kan ladda" innan soppan säger upp sig iaf, sen kan ju stakar etc ge upp sig ändå men har man koll på lambdavärdet och att den inte spikar har man ju lite mer hum om hur motorn går än vad alla säger ska funka.