4384
Sök

Att skrota en bil

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Tjenare!

Jag kommer ihåg för ett tag sen när det var något som ändrades angående att skrota en bil, antingen så kostade att skrota eller så fick man bara inget betalt när man lämnade något på skroten. Eller hur är det ?

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

4 586 Inlägg
15 november 2008
du får inte en krona finns annonser på blocket där folk hämtar bilen gratis

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
aa men grejjen är den att jag har inte en bil. Jag har enbart en kaross. Ingen upphängning eller något tongue Bara karossen, tror ingen vill ha den liksom tongue

www.garaget.org/Triton

2 079 Inlägg
15 november 2008
TritoN skrev:
aa men grejjen är den att jag har inte en bil. Jag har enbart en kaross. Ingen upphängning eller något tongue Bara karossen, tror ingen vill ha den liksom tongue

jodå, skroten kom å hämtade min kaross gratis, ring å fråga.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 november 2008
Ring nån skrot och fråga om dom vill hämta den.
Hade det varit här hade dom kommit och hämtat gratis. tongue
Men fråga gör väl inget?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Njae det har ni ju fakatiskt rätt i, och vill han inte hämta den så har jag inga svårigheter med att köra ner den dit, bara dom tar hand om den

www.garaget.org/Triton

Nismo
758 Inlägg
15 november 2008
Vissa skrotar betalar fortfarande, så länge motor o låda är ok.

7 282 Inlägg
15 november 2008
Han är väl främst orolig över att behöva BETALA för att bli av med karossen?
Tyvärr har jag ingen aning om hur det fungerar, men det är väl bara ringa och höra. smile

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
aa precis, som jag sa så är det bara en kaross och det är som Brains sa jag vill inte betala något för att bli av med den. Motor och låda och allting har jag redan plockat.

www.garaget.org/Triton

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 november 2008
Nä, men ring till närmaste skrotkalle och kolla. smile
Kostar ju iaf inget att fråga. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

StoraStyggaVargen
15 november 2008
man får knappt något för en gammal bil nu...är det bara karossen kan man lika gärna gräva ner den i  trädgården..mindre arbete än att köra den till skrot..

7 100 Inlägg
31 mars 2009
lånar tråden lite.
får man betala om man ska skrota en bil nu?
en en 745:a som ja ska skicka iväg.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
31 mars 2009
ring skroten och fråga....

2slow

4 001 Inlägg
31 mars 2009
bmx skrev:
lånar tråden lite.

du ska aldrig behöva betala för att skrota en bil, ifall skrothandlarn vill ha betalt kan du köra den till närmsta Volvo handlare så ska dom se till att bilen blir skrotad, så blev de nya reglerna när skrotpremien försvann, jag tror inte att skrotarna får ta betalt, men sen kan det ju skilja om du slaktat bilen och tagit en massa delar.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

7 100 Inlägg
31 mars 2009
kolvas skrev:
bmx skrev:
lånar tråden lite.

du ska aldrig behöva betala för att skrota en bil, ifall skrothandlarn vill ha betalt kan du köra den till närmsta Volvo handlare så ska dom se till att bilen blir skrotad, så blev de nya reglerna när skrotpremien försvann, jag tror inte att skrotarna får ta betalt, men sen kan det ju skilja om du slaktat bilen och tagit en massa delar.

jasså okej.jag har hört att man får betla iaf,men aja.de sitter ingen inredning eller dörrar,de flesta är urplockad ifrån motorn.
men ska höra med skroten här iaf.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

12 086 Inlägg
31 mars 2009
Det finns många skrotar du får betalt hos fortf, men de är mer individuella priser nu. Förr gav man oftast skrotpremien för de va lätt o hålla reda på. har man en bil med fina delar så finns de alltid någon skrot som vill göra pengar på den, jag fick 400 spänn för en Sierra utan motor tillomed.

Skrotarna får ju fortf pengar för metalskrotet som blir, så de tar nog gärna emot bilar gratis.
Det gör iaf Motalas största skrot.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
31 mars 2009
Har skrotat 2st hel plockade bilar. en 91a och en 90. ena fick jag 300 för och den andra blev jag av med gratis. (när jag körde dem till skrotarna.)

Ring runt och fråga

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

iceman_21
31 mars 2009
kolvas skrev:
bmx skrev:
lånar tråden lite.

Bildemonteringar som INTE skrivit på Stena/Refero´s papper får ta betalt...och behöver INTE ta emot bilar gratis.

4 001 Inlägg
31 mars 2009
iceman_21 skrev:
kolvas skrev:
bmx skrev:
lånar tråden lite.

Bildemonteringar som INTE skrivit på Stena/Refero´s papper får ta betalt...och behöver INTE ta emot bilar gratis.

oki, då har jag lärt mig nåt nytt idag big_smile

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök