3889
Sök

Reparera eller sälja i befintitligt skick?( Clio Sport)

945 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Är tvungen att göra mig av med bilen och tyvärr så är det en del som behöver fixas.
Skivor fram+bak samt belägg.
Två nya däck 195/45-15"
Och nya bakdämpare.

Ungefär vad kan detta kosta att åtgärda? Har letat på massa sidor men det är svårt att hitta rätt.
Är det samma däpare och skivor som till den vanliga Clion?

Funderar på att sälja bilen som den står, men antar att jag kan få ganska mycket mer om jag fixar felen?

Vad tror ni?

1 893 Inlägg
1 april 2009
Tror du får mest om du säljer den, som den är. Du har ju en lägre försäljnings summa då... Lägger du ut en massa pengar på delar, kommer du inte få ut det i försäljningen. Ut med annons o se vad som händer.
Jag tror du får mera samtal/mail iom att prislappen är lägre.

Du behöver ju inte skriva "defekt" i rubriken, skriv att "detta bör göras" lite längre ner, då hinner folk bli intresserade av bilen inna de ser reparationerna.

945 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Tror du får mest om du säljer den, som den är. Du har ju en lägre försäljnings summa då... Lägger du ut en massa pengar på delar, kommer du inte få ut det i försäljningen. Ut med annons o se vad som händer.
Jag tror du får mera samtal/mail iom att prislappen är lägre.

Du behöver ju inte skriva "defekt" i rubriken, skriv att "detta bör göras" lite längre ner, då hinner folk bli intresserade av bilen inna de ser reparationerna.

Ja,jo det är sant. Men den är knappt körduglig som den är. Klart att allt sånt kommer samtidigt...
Men jag lägger nog ut den på annons så småningom.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
1 april 2009
Är det rätt pris så går den direkt!
Sambos Clio 1,6 Si ´99 såldes dagen efter! Gått 9900mil o gick för 35k!
Sätter du lite lägre pris på den så är den nog lätt såld. Finns inte så många 2.0 heller...

945 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Grabber skrev:
Är det rätt pris så går den direkt!
Sambos Clio 1,6 Si ´99 såldes dagen efter! Gått 9900mil o gick för 35k!
Sätter du lite lägre pris på den så är den nog lätt såld. Finns inte så många 2.0 heller...

Nej det är sant. Finns ännu färre med min bakdel. Men det generella rådet är att sälja som den står då?

Då kan köparen dessutom själv välja om denne vill sätta på värre bromsar och sånt. Känns bara som att det är helt fel tid att sälja en lite "sportigare" bil. Folk verkar tro att den är en bensinslukare men drar inte mer än 0,6.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
1 april 2009
viktigt i nuläget att skriva vad bilen drar i en annons! tycker iaf jag! så skriv ut att den drar runt 0,6l/mil!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

945 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Ja absolut, det är ju ett grymt säljargument. Drar o,6 med 172 hk.

Sök