Stort vs. litet avgassystem

900_t16 Mekaniker
28 mars 2009 · 245 Inlägg

Körde me 3" helavägen på min 9000 men borttagen kat och två dämpare och den lät väldigt lite så länge man körde "normalt" men när man stampade på gasen så ylade den till nice som satan big_smile

If it ain't low slam it!
Tobbe1977
29 mars 2009 · 86 Inlägg

Nu har jag lagt på 3" halvsats från BSR med 3 st dämpare. Jag funderade länge på att plocka bort 1 dämpare och bara montera ett rör istället. Men kan säga att jag är glad att jag behöll alla 3 st dämpare. Tycker att det är ett mycket behagligt ljud. Den "brölar" inte direkt när man ger full gas som många andra säger att deras gör. Blir ett skönt dovare ljud både vid gaspådrag och på tomgång.

EmilV70T5
3 april 2009 · 64 Inlägg

Tobbe1977 skrev:
Nu har jag lagt på 3" halvsats från BSR med 3 st dämpare. Jag funderade länge på att plocka bort 1 dämpare och bara montera ett rör istället. Men kan säga att jag är glad att jag behöll alla 3 st dämpare. Tycker att det är ett mycket behagligt ljud. Den "brölar" inte direkt när man ger full gas som många andra säger att deras gör. Blir ett skönt dovare ljud både vid gaspådrag och på tomgång.

Jag vill inte heller ha något bröl. Skulle vara kul om du kunde spela in nån film när du har bilen på tomgång och sen drar på lite! smile

EmilV70T5
3 april 2009 · 64 Inlägg

Om någon annan har film inspelad så hör gärna av er!

Tiger1978 Fattig student
3 april 2009 · 1 282 Inlägg

Elda skrev:
Är det någon som har koll på hur bra biltemas ljuddämpare dämpar? har 2.5" med 1 dämpare på min 900 nu och tycker den låter på tok för lite smile

Jag har 2 " med 2 dämpare från biltema på min polo och tycker att det dånar på lite väl mycket..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
red daddy
3 april 2009 ·

S60R_Chrille skrev:
precis ska bara vara ett dovt mullrande på tomgång sen när man stampa på så ska helvetet braka lös big_smile

Så ska de vara. Tänkte precis skriva den meningen men nu behöver jag ju inte göra det... roll

Donken86
3 april 2009 · 184 Inlägg

Har också 3" DP med racekatt o sen 3" från kat o bakåt med två dämpare, dock dåligt ljud/bild på videon men man hör lite iaf tongue

EmilV70T5
3 april 2009 · 64 Inlägg

Donken86 skrev:
Har också 3" DP med racekatt o sen 3" från kat o bakåt med två dämpare, dock dåligt ljud/bild på videon men man hör lite iaf tongue

Lät gött tycker jag smile Undrar hur stor skillnad det är om det sitter 2,5" från kat och bak..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang