Wastegate till Saab 9000 2.3T

Ettehag
3 april 2009 · 102 Inlägg

AndreasPlars skrev:
Det ser ju ut att vara en barnlek att raka till dryckdosans stång i ett skruvstäd utan att ens vidröra själva vakumdosan.
Korta av den kan ju inte heller vara så svårt om man bara har rätt gängsnitt...

M.V.H.

Jag har inte tänkt att räta den, utan att kosta ner den, för att sedan gänga om den och använda ett stag som jag gängar på den korta delen, självklart kommer detta att göras av yrkeskunniga människor imon området smile

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Ettehag
3 april 2009 · 102 Inlägg

_tedde88_ skrev:

Ettehag skrev:

_tedde88_ skrev:
det är bara idiotiskt att ställa på laddtrycket om resten av bilen är orginal.
dessutom sköter motorstyrningen laddtrycket på din bil, så du behöver byta programvara för att få mer effekt.

sen kommer du förmodligen förstöra membranet om du börjar bygga och byta massa saker, då dessa är extremt känsliga. men jag vet ju dock inte hur pass erfaren du är.

mitt råd: skaffa ett riktigt trim till din bil ist. från maptun eller speedparts


EDIT: sorry, såg inte att du hade skrivit att den krånglade.
på vilket sätt märker du att den krånglar?

Jag ska inte ställa på laddtrycket, men jag är nästan hundra på att den är min WG som krånglar, har pratat med TM-racing och så, dom tror också att det kunde vara den, Så jag byter inte för att jag har enormt laggtryck i bilen utan för att jag fick tag på den billigt och tänkte dra nytta av det, att man har en förstärkt på om man skulle vilja göra lite på bilen smile Förstår du?

Mvh Ettehag

yes nu är jag med på noterna.
som jag skrev så såg jag inte först att din krånglade. trodde du skulle trimma med förstärkt, men jag ber om ursäkt och hoppas på att du inte tog illa upp smile

Hehe okej, nejdå laddtrycket är uppställt med chip för bränsle och laddtryck. Sedan sitter den även  Sportfilter, och snart 3" med 100 cells Racekatalysator. Så den är ju inte orginal smile Jag tog inte illa upp, men känns lite tråkigt att man inte får hjälp av vissa, utan bara klagomål, använder absolut inte dig som exempel. Så känn dig inte träffad, men kan kännas som att vissa bara vill klanka ner på saker, uatn att komma med tips och fakta smile Hoppas du förstår hur jag menar.

Mvh Ettehag

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang