Borrat hål i tanken! HJÄLP!!

general
25 juni 2006 · 52 Inlägg

bästa är nog att köpa ny tank.

Audifantast Fartälskare
25 juni 2006 · 390 Inlägg

jag tqar ingen lödkolv i närhetenb! har ej full tank så den kommer smälla dirket!! men jag kan laga den utan tvekan o sen köra med den...bara det ej läcker så kommer inga gaser! ska testa med plåtskruv o en tätningspasta...hörde på jobbet me en kille som kunde mycket om kemikalier...som ej löstes upp....tack för allt...trodde änna att jag försört den där smile hehe

Speedparts That´s why.......
ironhead volvoraggare
25 juni 2006 · 4 776 Inlägg

hmmm sista utvägen för sig är silvertejp då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
25 juni 2006 · 4 776 Inlägg

Audifantast skrev:

ironhead skrev:
djävla tur du hade att det inte small men du kan ju ta glasfiber eftersom det stelnar silicon är mjukt

jasså? big_smile e det sååå farligt? hehe satt där me borrmaskin o förlägningskablar o körde..i samma hål igen wink hehe ja ja det small inte iallafall...då tar jag glasfibern o tätar...ska jag göra nått mer?

tur det det brukar ju bildas gas i och minsta gnista så boom om man inte gör som min morbror gjorde en gång han fyllde upp tanken me vatten och sen så skulle han sätta svetslågan i och du kan ju ana vad som hände sen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
25 juni 2006 · 991 Inlägg

finns ju silikon som tål olja och bensin, det skulle jag köpa allafall och prova med först!!
finns på nästan alla biltillbehörs butiker och mackar!! den silikonen är blå och den blir aldrig hård den blir elastisk istället så att den inte spricker!

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
fr3drik
25 juni 2006 · 342 Inlägg

Sharky skrev:
Litet hål? Plåtskruv med bricka och liten o-ring mellan bricka och tank.

/Göran

röstar jag också på.. gjorde en provisorisk lagning på en bil så.. som blev permanent.. smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Audifantast Fartälskare
26 juni 2006 · 390 Inlägg

har fixat med en plåtskruv o nån könstig massa som tydligen gjorde ett underverk o sedan en silvertejp på big_smile tack för hjälpen grabbar!

Speedparts That´s why.......
Kirre
27 juni 2006 · 2 122 Inlägg

ta glasfiber....

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
27 juni 2006 · 1 660 Inlägg

Audifantast skrev:
jag tqar ingen lödkolv i närhetenb! har ej full tank så den kommer smälla dirket!! men jag kan laga den utan tvekan o sen köra med den...bara det ej läcker så kommer inga gaser! ska testa med plåtskruv o en tätningspasta...hörde på jobbet me en kille som kunde mycket om kemikalier...som ej löstes upp....tack för allt...trodde änna att jag försört den där smile hehe

Osannolikt att det skulle hända nåt med en el lödkolv, då den inte ger nån gnista, men men.
Bättre att vara på det säkra sidan o inte ta några risker.. *Klokt gjort* hehe

Audifantast Fartälskare
28 juni 2006 · 390 Inlägg

GT90 skrev:

Audifantast skrev:
jag tqar ingen lödkolv i närhetenb! har ej full tank så den kommer smälla dirket!! men jag kan laga den utan tvekan o sen köra med den...bara det ej läcker så kommer inga gaser! ska testa med plåtskruv o en tätningspasta...hörde på jobbet me en kille som kunde mycket om kemikalier...som ej löstes upp....tack för allt...trodde änna att jag försört den där smile hehe

Osannolikt att det skulle hända nåt med en el lödkolv, då den inte ger nån gnista, men men.
Bättre att vara på det säkra sidan o inte ta några risker.. *Klokt gjort* hehe

hehe jo jag tror det me=) var ju klantig nog att borra hålet så wink

Speedparts That´s why.......
Nisse_Hult
2 juli 2006 · 19 Inlägg

Inte säkert att en popnit blir tät i mitten av den.

http://www.v8volvo.se/
Ett forum som handlar om att äga, skruva och åka Volvo med V8 i.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang