3344
Sök

Borrat hål i tanken! HJÄLP!!

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Skulle borra för mitt ljudbygge i skuffen när jag plötsligt kom in till min plast tank...vad ska jag använda för matreal till att laga? Silikon, glasfiberspakel?

Speedparts That´s why.......

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 juni 2006
djävla tur du hade att det inte small men du kan ju ta glasfiber eftersom det stelnar silicon är mjukt

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

25 Inlägg
21 juni 2006
lägg något lager med plast och glasfiber för bara spackel lösses upp med bensin...

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
ironhead skrev:
djävla tur du hade att det inte small men du kan ju ta glasfiber eftersom det stelnar silicon är mjukt

jasså? big_smile e det sååå farligt? hehe satt där me borrmaskin o förlägningskablar o körde..i samma hål igen wink hehe ja ja det small inte iallafall...då tar jag glasfibern o tätar...ska jag göra nått mer?

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Robin6 skrev:
lägg något lager med plast och glasfiber för bara spackel lösses upp med bensin...

hur menar du då? kan inget om kemikalier o olika spackel

10 287 Inlägg
21 juni 2006
Litet hål? Plåtskruv med bricka och liten o-ring mellan bricka och tank.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
går det ej bra med någon sorts fogmassa? silikon vore väll skir bra till detta? ta och spruta det så hålet fylls sen ta ett lager me fiber utanpå?

1 Inlägg
21 juni 2006
vilket otur!  Silikon är nog inget bra förslag, glasfiberspakel låter bättre eller värför inte montteringspasta för ljuddämpare de håller bättre när det gäller ånga , sen beror det på vart i tanken och hur det ser ut om det är rör eller ??!

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Sharky skrev:

/Göran

men håller det verkligen tätt?

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
La Rush skrev:
vilket otur!  Silikon är nog inget bra förslag, glasfiberspakel låter bättre eller värför inte montteringspasta för ljuddämpare de håller bättre när det gäller ånga , sen beror det på vart i tanken och hur det ser ut om det är rör eller ??!

nej nej ett 3,5mm hål MITT i tankens baksida....satt vid ryggstödet..skulle ej villja sitta där om det brann :S  men det löses ej upp då?

10 287 Inlägg
21 juni 2006
Om det är en plan yta så bör det inte vara problem. Det brukar vara svårt att få lim att fästa bra på den feta plasten på tankar.

/Göran

Audifantast skrev:
Sharky skrev:

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Om det är en plan yta så bör det inte vara problem. Det brukar vara svårt att få lim att fästa bra på den feta plasten på tankar.

/Göran

Audifantast skrev:
Sharky skrev:

/Göran

mmm funderar faktist på det...kanske kunde sätta nån sorts pasta eller fiberspackel under brickan o sen klämma åt...då borde det fan bli skit tätt! Jag vet verkligen inte men det kommer ju var benson över hålet iallafall...inte långt ner men ändå...

Fartälskare
390 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
kom på svaret..sådan skruv med gummibricka som man fäster plåttack big_smile tar och lägger ett sådant gummi i bensin..om det klarar det e det bara att smaka på big_smile ! Tack för hjälpen alla!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
21 juni 2006
En ide skulle ju vara med en popnit.
med en gummibricka / oring mellan niten o ovansidan på tanken, sen glasfiberspackel eller plastic "pudding"..

282 Inlägg
21 juni 2006
Kanske billigt me ny tank på skroten?

4 554 Inlägg
21 juni 2006
ta lödkolven och smält ihop de... kleta runt lite så är det snart tätt

215 Inlägg
21 juni 2006
MrFredde skrev:
Kanske billigt me ny tank på skroten?

Förmodligen inte,lite glasfiber m.m kostar inte särskilt mkt.

151 Inlägg
21 juni 2006
kemisk metal ska funka kanon om de är ett litet hål.

Rohdin
22 juni 2006
ta silikon i hålet å spackla ovanför det då med glasfiber,billigare bör det inte bli,bra blir det nog också

8 156 Inlägg
22 juni 2006
Min första reaktion: Vi snackar bensin här. Jag är väl lite feg, men jag skulle inte våga åka runt med en tank som någon har lagat på ett dåligt sätt. Behöver man fråga hur man ska laga ett sådant hål så kanske man borde tänka efter några gånger extra innan man gör det? Jag skulle iaf känna mig säkrare med en tank från skroten...

Dessutom så är det väl meningen att en tank ska hålla för en hel del tryck vid en krock. Tror inte att lagad tank håller lika bra.
Senast redigerat av Phaetoon (22 juni 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök