6046
Sök

Nytt ljud till min lilla bil, Tips snälla!

Rally ludde
213 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
Hejsan Alla glada!

Ska till BRL i Norrköping på Tisdag och installera Baslådan.
Men mina originalhögtalare låter konstigt så jag är sugen på att byta ut dem...

Vad finns det på BRL som är att rekomenderat till min bil för att få ett skönt ljud med djup bas?
Snälla hjälp mig o tänk lite på att jag inte är rik men kom med alla förslag.

Bra högtalare till min bil som spelar bra och klart med djup bas som min bashögtalare kan stödja...

Tack alla glada!!

////////RallyLudde////////

Team Tondöv
649 Inlägg
30 juni 2006
Nu vet ju inte jag hur stora högtalare du får in i den, men jag rekommenderar att du åker till BLiB istället och lyssnar på JL audio TR650CSi. Om du nu får in 6,5".. Dom ligger på 1995:-.

Rally ludde
213 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
Får vel tillägga att jag hittar inte i Norrköping så vill ni rekomendera andra skriv länkar dit också

Team Tondöv
649 Inlägg
30 juni 2006
Oki!
Bra Ljud i Bil ligger borta vid bilprovningen om det kan vara till nån hjälp?
Är inte från Norping, så jag är inte så bra på det där med vägbeskrivning där..
hemsan:  http://www.braljudibil.se
vägbeskrivning: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp … d=10143169

781 Inlägg
1 juli 2006
antar din budget är låg när du säger så??

va har du för basar och steg? eller du ska köpa allt nytt?

Rally ludde
213 Inlägg
1 juli 2006
Trådstartare
Jag har 2 st MDS 1090 power Basar på vardera 700 Watt.
Ett Rockford Fosgate punch 2002 Slutsteg.

Vet inte om det är värt att använda båda basarna då många säger att det är tävlingsbasar som är lite för starka för min bil?

Så  jag har tänkt att använda bara en bas. Det ser ni på bild på min bil.

Min budget sträcker sig som mest till 2500 kr för alla 4 högtalare som jag ska byta ut. Ev om jag måste byta originalradion så kommer vel det till det med...

3 295 Inlägg
1 juli 2006
tycker att du ska provspela dessa :Rockford Fosgate P162S Punch / art nr :510P162S på brl hemsida.
dessa har dubbla diskanter och spelar grymt fint.. har det i saaben och det funkar kanon.. 
kolla med dom på brl om dom passar.

6 851 Inlägg
1 juli 2006
Luddtussen skrev:
Jag har 2 st MDS 1090 power Basar på vardera 700 Watt.
Ett Rockford Fosgate punch 2002 Slutsteg.

Vet inte om det är värt att använda båda basarna då många säger att det är tävlingsbasar som är lite för starka för min bil?

Så  jag har tänkt att använda bara en bas. Det ser ni på bild på min bil.

Min budget sträcker sig som mest till 2500 kr för alla 4 högtalare som jag ska byta ut. Ev om jag måste byta originalradion så kommer vel det till det med...

"Vet inte om det är värt att använda båda basarna då många säger att det är tävlingsbasar som är lite för starka för min bil?"

Tvivlar starkt på att magneten är så pass stark i dina basar så de klarar att dra bilen bakåt..
(150hk är ju iaf. endel)

Koppla in båda basarna om du nu ändå ha 2 av dem.
Vet inte vad du får plats med fram..men ett bra framsystem är inte dumt att lägga lite pengar på..

Rally ludde
213 Inlägg
1 juli 2006
Trådstartare
Jo men de som säger att de är starka påpekar att glasena i bilen inte håller för allt...

O i denna bil sitter det original 4 st högtalare och de är de som ja vill byta....
Är skitjobbigt då jag inte kan få loss så jag kan se vad det är för storlekar på dem.

6 851 Inlägg
1 juli 2006
Luddtussen skrev:
Jo men de som säger att de är starka påpekar att glasena i bilen inte håller för allt...

De kommer inte spela sönder dina rutor med det steget.!
Men jag kan förstå om du inte kopplar in båda basarna pga. att impendansen blir för låg..(paralell kopplat)
Steget skall ju helst inte lastas ner under 4ohm bryggat läge.

125 Inlägg
2 juli 2006
kör på rockford tycker jag..

MVH /// Grundberg

Sök