Stoppad av Civilpolis

kickade
5 november 2008 · 123 Inlägg

Sam176 skrev:
Jag har haft körkortet i 8 månader och jag har aldrig blivit stoppad, har inte fått böter, inte blåst i alkotest och sånt wink

//Sam

Har inte heller blivit stoppad när jag suttit hemma, eller kört till ICA en gång i veckan big_smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 november 2008 · 6 170 Inlägg

Blev stoppad förra eller förr-förra veckan av en civilare.


Låg i 100 på 90-väg, kör igenom en rondell där jag tar av åt vänster och en gammal sunkig 740 kommer från höger och efter rondellen lägger jag mig på 100 igen. En bit är allting normalt men sen börjar den där skorven komma närmre och närmre och tillslut ligger fanskapet mig ända upp i arslet. Precis som alla normala människor blir jag lite lack av att ha folk fastkilade i arslet så jag drar på för att bli av med idioten men den fan drar på och lägger sig lika nära igen.

Vissa bitar låg jag nog i 140-160 Km/H tongue

Kommer till ett samhälle = först 70 sen 50 så jag släpper gasen och bromsar ner till laglig hastighet genom samhället och precis när det blir 90 igen så ser jag hur det börjar blinka blått bakom mig......

Funderar ett tag om det är några idioter som är ute och störar sig med blå-ljus från närmsta hobbyaffär men stannar iaf eftersom det nog skulle kosta lite om man råkat köra ifrån snuten.

Stannar på en bred och fin vägren och fram kommer en, hyffsat snygg, kvinnlig polis med ett sjuhelvetes humör och gapar och skriker åt mig. Snutarna vart visst lite sura bara för att dom inte kunde hänga på i 140 knyck tongue

Det var iaf tre snutar i den där bilen och det var ju lagom kul att stå där på vägrenen med tre snutar big_smile


Men dom sa att jag skulle ta det lite lugnare i framtiden och sen fick jag tillbaka kortet, jävla tur att dom j-larna inte får "mäta" folk efter bilens hastighetsmätare wink

Senast redigerat av TBOC_Razor (5 november 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Robban98422 Saab 9-5 2.3t
5 november 2008 · 438 Inlägg

man blir ju arg när man ser vad "TBOC_Razor" skriver, det klart man gasar på om det ligger en sunkig 740 uppe i röven, dom kan väl inte hetsa folk att till köra fort. herregud

Saab
Saab 9-5 2.3t. "Arken MapTun" (1998)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 november 2008 · 6 170 Inlägg

Robban98422 skrev:
man blir ju arg när man ser vad "TBOC_Razor" skriver, det klart man gasar på om det ligger en sunkig 740 uppe i röven, dom kan väl inte hetsa folk att till köra fort. herregud

Jo det kändes ju nästan som om dom ville att jag skulle dra på och köra för fort så att dom fick något att göra den natten.

Att dom sen låg efter mig i runt 1 mil utan att slå på blåljus eller något utan bara ligga mig upp i arslet verkar ju bara ännu mer udda.


Synd att man inte har ninja-skyltar så man kunde gömt dom, då hade jag fan bara stuckit ifrån dom för snuten som körde (tjejen) sa ju att dom minsann hade legat i 140 Km/H och hade inte varit i närheten av att komma ifatt mig lol


Brottsprovokation FTW.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
5 november 2008 · 2 853 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Robban98422 skrev:
man blir ju arg när man ser vad "TBOC_Razor" skriver, det klart man gasar på om det ligger en sunkig 740 uppe i röven, dom kan väl inte hetsa folk att till köra fort. herregud

Jo det kändes ju nästan som om dom ville att jag skulle dra på och köra för fort så att dom fick något att göra den natten.

Att dom sen låg efter mig i runt 1 mil utan att slå på blåljus eller något utan bara ligga mig upp i arslet verkar ju bara ännu mer udda.


Synd att man inte har ninja-skyltar så man kunde gömt dom, då hade jag fan bara stuckit ifrån dom för snuten som körde (tjejen) sa ju att dom minsann hade legat i 140 Km/H och hade inte varit i närheten av att komma ifatt mig lol


Brottsprovokation FTW.

hehe skulle gasat ifrån asen bara..
dom kan ju inte bevisa att du kört oavsett reg plåtar smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
5 november 2008 · 6 170 Inlägg

pattilatti2 skrev:

TBOC_Razor skrev:

Robban98422 skrev:
man blir ju arg när man ser vad "TBOC_Razor" skriver, det klart man gasar på om det ligger en sunkig 740 uppe i röven, dom kan väl inte hetsa folk att till köra fort. herregud

Jo det kändes ju nästan som om dom ville att jag skulle dra på och köra för fort så att dom fick något att göra den natten.

Att dom sen låg efter mig i runt 1 mil utan att slå på blåljus eller något utan bara ligga mig upp i arslet verkar ju bara ännu mer udda.


Synd att man inte har ninja-skyltar så man kunde gömt dom, då hade jag fan bara stuckit ifrån dom för snuten som körde (tjejen) sa ju att dom minsann hade legat i 140 Km/H och hade inte varit i närheten av att komma ifatt mig lol


Brottsprovokation FTW.

hehe skulle gasat ifrån asen bara..
dom kan ju inte bevisa att du kört oavsett reg plåtar smile

Nja även om det kanske låter som att jag kör som en idiot alltid och överallt så brukar jag faktiskt köra rätt lugnt, 100 på 90-väg är ungefär det värsta jag kör för det mesta tongue

Det är bara när någon j-vel lägger sig 50cm från min baklucka som jag lackar ur och drar på för att komma bort från idioten.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Murvald Knegare
5 november 2008 · 718 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

pattilatti2 skrev:

TBOC_Razor skrev:

Jo det kändes ju nästan som om dom ville att jag skulle dra på och köra för fort så att dom fick något att göra den natten.

Att dom sen låg efter mig i runt 1 mil utan att slå på blåljus eller något utan bara ligga mig upp i arslet verkar ju bara ännu mer udda.


Synd att man inte har ninja-skyltar så man kunde gömt dom, då hade jag fan bara stuckit ifrån dom för snuten som körde (tjejen) sa ju att dom minsann hade legat i 140 Km/H och hade inte varit i närheten av att komma ifatt mig lol


Brottsprovokation FTW.

hehe skulle gasat ifrån asen bara..
dom kan ju inte bevisa att du kört oavsett reg plåtar smile

Nja även om det kanske låter som att jag kör som en idiot alltid och överallt så brukar jag faktiskt köra rätt lugnt, 100 på 90-väg är ungefär det värsta jag kör för det mesta tongue

Det är bara när någon j-vel lägger sig 50cm från min baklucka som jag lackar ur och drar på för att komma bort från idioten.

Köp dig en diesel, hellst med "stora spridare och liten turbo" då rykter det gött som faan!

Hände att vissa idioter skulle ligga kloss bakom här, men då petar man ner en växel och stampar ner högerfoten så blir det svartmoln som dom försöker väjja ifrån!tongue


Har blivit stoppad en gång med Audin, dagen efter jag köpt den. Det första polisen sa var
"Vi har stoppat dig förut". Vilket jag svarade
"Det tror jag inte alls ni har" på, tog ca 0.00001sek för mig att svara det, tänkte inte ens på att dom kunde uppfatta det som spydigt.
Iallafall, han började gnälla på solfilmen på framrutorna. Jag spelade "dum" och sa något i stil med att jag inte tänkt på det för jag köpte bilen igår. Polisen stod i ca 20sek och bara kollade på bilen men till slut sa han att jag bara kunde köra vidare, och att jag skulle rycka solfilmen INNOM tre veckor:P

William 2009-02-20
MickeHjort personers avundsjuka är en annans drivkraft
5 november 2008 · 150 Inlägg

HAHA ja vissa har ju tur dom. Blev stoppad på mopeden förtst när ja och min polare stuntade mitt i centrum lörda kväll ångrar det inte. Polaren stack och ja satannade. Polisen frågade massa saker och ja svarade och när han frågade vadin polare som stack hette sa ja att jag inte hade några vänner. polisen börjar små fnissa men eftersom ja då inte ändrade på min min och såg dyster ut kunde han inte börja skratta. Han sa at han skulle återkomma och ja fick 1800 på olovlig körning. Sen blev ja stoppad av polisen en lörda kväll när ja och några polare va ute och sladdade. Ringde en polare som skulle kommer som hade körkort eftersom ja inte har något. SLaddar som fan på en grus parkering så svänger polisen in. Åker en bit bortoch så kommer dom. En ung polis som tyckte det va skit kul att han stoppat en bil. det var även 2 poliser till en ena tog med han som hade körkort och den andra snackade med mina vänner. Polisen ja snackade med gjorde sin vanlkoiga kontroll alko test drog test och sen körkort. Men när ja sa att ja inte hade körkort vart han chokad och skrek HAR INTE DU KÖRKORT? Pratade en stund och sedan började han prataom första gången han körde bil kunde han inte växla och frågade hur ja kunde de efter som det va "första" gången ja körde. Svarade lite kaxigt ja något är jag ju bra på. Han vart mer tjurig.

Vadå körkort?
Snappz
5 april 2009 · 77 Inlägg

kickade skrev:
Hur brukar dom stoppa er som fartsyndat, är det civilare ni dratt förbi i hög fart eller är det nån gubbe med fartkamera som gömmer sig i nån gränd och mäter hastigheten?

När jag blev av med körkortet drog jag om civilen på E18 i 170.. tänkte inte på att en grå 9-3 combi med mörktonade rutor och massa antenner kunde vara civilen dum som jag var tongue

andra gången civil: gasade ganska kraftigt ur en rondell och civilen var i rondellen och hängde på direkt tongue

tredje gången civil: kom lite fort på samma sträcka fast lite längre bort och dom kom i en korsning, svängde ut bakom mig och försökte följa efter, då dom fick möte i korsningen kunde dom inte åka ut direkt utan jag fick lite andrum och han dra iväg och började knata in på garageuppfarten när dom kom med blåljus tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang