Sportluftfilter. volvo 740 -92

Frans_ oO
11 juli 2007 · 2 Inlägg

tjenare undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med mitt problem.. Jag funderar på att sätta dit ett öppet sport luftfilter på min 740 med en b230f från -92. Och då stöter man på en slang som jag inte har en aning om vad den gör som sitter i satt i luftburkens lock(se bilden jag laddat upp). Undrar också hur det blir med förvärmningen av motorn när man har ett sportluftfilter?? Mycket tacksam för svar..

Volvo
940R
11 juli 2007 · 1 567 Inlägg

Den behöver inte vara kopplat

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Schotttz
12 juli 2007 · 586 Inlägg

Frans_ skrev:
tjenare undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med mitt problem.. Jag funderar på att sätta dit ett öppet sport luftfilter på min 740 med en b230f från -92. Och då stöter man på en slang som jag inte har en aning om vad den gör som sitter i satt i luftburkens lock(se bilden jag laddat upp). Undrar också hur det blir med förvärmningen av motorn när man har ett sportluftfilter?? Mycket tacksam för svar..

Den slangen behöver du inte ha när du har satt i ett sportluftfilter..
Jag har b230f motor i min 740 och det går fint. Dock är det ganska onödigt, låter bara mer... Och ja, du blir av med förvärmningen om du sätter dit ett öppet luftfilter.

Doriss
6 april 2009 · 32 Inlägg

hej gamal tråf till liv:D behöver hjälp med detta också, rycker jag den slangen som sitter där så "blöddrar" den när man gasar, den sladden om vi menar samma går ifrån Luftburkens lock ner mott avgasröret ungefär, har du kvar bilden på slangen så kan jag se om det är samma. vill veta om det bara är att rycka skiten och låta det blöddra därifrånsmile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang