6480
Sök

Riktigt klockren 9-5'a...

1 414 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
Finns en 9-5 Sedan på ANA i Trollhättan. Med anställningsrabatt och avdrag för skador landar den på 130'000:-

Den är en 2004 - 3,0T V6 Diesel.
Svart metallic med elmanövrerade stolar dock beige skinn, infällbara backspeglar, avtagbart drag, dimljus, träpanel, AS2 m.m.

och den har rullat 5005 mil...

Hade jag haft pengar skulle jag köpt den direkt, men nu tippsar jag andra istället smile

Skadorna är uteslutande lackskador, 2 andra punkter fanns men det är garanti grejer.

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Carpenter
310 Inlägg
30 juni 2006
Bilder?

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)

preem pump
836 Inlägg
30 juni 2006
det räcker med att ha en anställning eller....?
inte så noga VAR man jobbar eller???????? big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 juni 2006
en modern diesel ja varför inte hade man haft pengarna så

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 414 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
mannen666666 skrev:
det räcker med att ha en anställning eller....?
inte så noga VAR man jobbar eller???????? big_smile

Njae man måste vara anställd på SAAB smile dom får 12% på nya och begangnade bilar... har för mig att priset va 150'000:- utan några rabatter...

- www.bmwb.se

kral
110 Inlägg
30 juni 2006
Rabatten är endast för saab anstälda 12%

no turbo shit

kral
110 Inlägg
30 juni 2006
Jag Jobbar Där

no turbo shit

Rekondare
289 Inlägg
30 juni 2006
Vad var det för garanti-grejjer? Nåt som kanske skadat resten av bilen? Antar att den inte ligger ute på nätet eller i deras beg-hall heller utan man får ha kontakter? Annars är jag grymt sugen...smile
Edit: Founder: PM:a bilder om du kan wink
Senast redigerat av michael561 (30 juni 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

1 414 Inlägg
30 juni 2006
Trådstartare
michael561 skrev:
Vad var det för garanti-grejjer? Nåt som kanske skadat resten av bilen? Antar att den inte ligger ute på nätet eller i deras beg-hall heller utan man får ha kontakter? Annars är jag grymt sugen...smile

Jag har kollat efter bilder och den ligger inte ute på nätet, den står i ANA's utomhus del där anställda har första chans på bilarna men även vanliga människor får köpa bilar därifrån. Det krävs inga speciella kontakter för att köpa den bilen.

Dom skador som var på bilen var uteslutande lackskador varav större delen hittade vi inte ens... Det fanns en stor repa på bagageluckan men den lackar man för några hundringar svart, resten va istort sett obetydliga.

garanti grejerna var missfärgning på backspegelfäste och ytterligare någon inredningsdetalj, inga seriösa grejer...
Senast redigerat av Founder (30 juni 2006)

- www.bmwb.se

Fisketokig
2 997 Inlägg
30 juni 2006
Nice. Jobbar inte på Saab men fick min med totalt 12% rabatt iaf men antar att ni har lite mer när det är helt fabriksnya.

Men varför fixas den inte till och lackas om av dem själva för de läre ju kunna fixa det tokbilligt jämfört med privatpersoner så tjärnar de mer på det då de kan ha högre pris ?

Eller är jag ute och cyklar helt med mina tankar?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Rekondare
289 Inlägg
30 juni 2006
Founder skrev:
michael561 skrev:

Jag har kollat efter bilder och den ligger inte ute på nätet, den står i ANA's utomhus del där anställda har första chans på bilarna men även vanliga människor får köpa bilar därifrån. Det krävs inga speciella kontakter för att köpa den bilen.

Dom skador som var på bilen var uteslutande lackskador varav större delen hittade vi inte ens... Det fanns en stor repa på bagageluckan men den lackar man för några hundringar svart, resten va istort sett obetydliga.

garanti grejerna var missfärgning på backspegelfäste och ytterligare någon inredningsdetalj, inga seriösa grejer...

Dåså...får bli en tur till ANA då...hmm,ska man bli SAAB ägare på gamla dar...det var oväntat... wink

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

1 414 Inlägg
1 juli 2006
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Nice. Jobbar inte på Saab men fick min med totalt 12% rabatt iaf men antar att ni har lite mer när det är helt fabriksnya.

Men varför fixas den inte till och lackas om av dem själva för de läre ju kunna fixa det tokbilligt jämfört med privatpersoner så tjärnar de mer på det då de kan ha högre pris ?

Eller är jag ute och cyklar helt med mina tankar?

Poängen är lite den att man kan köpa bilarna i befintligt skick och få dom lite billigare för Saab hinner inte fixa alla bilar som kommer in för fösäljning... Det är 12% på nya som gamla bilar, ibland kan man få lite extre grejer till gratis men prutning m.m. ogillar dom starkt smile

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
1 juli 2006
Trådstartare
michael561 skrev:
Founder skrev:
michael561 skrev:

Dåså...får bli en tur till ANA då...hmm,ska man bli SAAB ägare på gamla dar...det var oväntat... wink

Snacka med en Maj Karlsson och hälsa ifrån Tim wink

- www.bmwb.se

Rekondare
289 Inlägg
1 juli 2006
Founder skrev:
michael561 skrev:
Founder skrev:

Det ska jag göra...vad var det för paket på den Vector eller?Åker nog grymt tidigt imorgon och står och hänger på deras låsta dörr så ingen jä*vel tar min bil...ähum...big_smile
Edit:Kanske ska ta reda på om de har öppet först big_smile
Senast redigerat av michael561 (1 juli 2006)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

1 414 Inlägg
1 juli 2006
Trådstartare
michael561 skrev:
Founder skrev:
michael561 skrev:

Det ska jag göra...vad var det för paket på den Vector eller?Åker nog grymt tidigt imorgon och står och hänger på deras låsta dörr så ingen jä*vel tar min bil...ähum...big_smile

Jag tror att det är öppet till kl 14, brukar väl öppna 8 eller 9... Det var ett Arc paket på bilen... trä-panel, skinnklädsel o lite annat smått o gott smile

- www.bmwb.se

Rekondare
289 Inlägg
1 juli 2006
Founder skrev:
michael561 skrev:
Founder skrev:

Jag tror att det är öppet till kl 14, brukar väl öppna 8 eller 9... Det var ett Arc paket på bilen... trä-panel, skinnklädsel o lite annat smått o gott smile

Yes,gött med arc...har sökt efter en sån ju...det blir ju bara bättre och bättre smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Rekondare
289 Inlägg
3 juli 2006
Jahopp,tyvär så var den såld...men p.g.a det mycket trevliga bemötandet vi fick av bl.a Maj så ska hon få "äran" att leverera en ny 9-5 Aero Kombi istället lite senare i år till mig wink

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

Sök