8138
Sök

Hur kan man fästa "wastegate armen"?

Stabil som fan
304 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Jo, Det är så att är jag sklulle byta turbo så fastnade en bit av sprinten till wastegaten, Vilket medförde att jag inte kunde få i en ny, och jag e nog förlat att ta isär turbon engång till, Den sitter just nu med et buntband, Men jag tvekar på att det håller ilängden sad

Någon som har en smart ide' om hur man ska kunna få den att sitta där den ska? smile

Mvh

7 283 Inlägg
6 april 2009
Sitter alltså en bit av sprinten kvar som du inte kan få ur?
Använd något annat och tryck ur resten.

Annars funkar alltid ståltråd till mycket wink

Stabil som fan
304 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
OM du visste vad jag har tryckt å slagit:P det sitter så in i fanders:P  mjo, man kanske ska binda upp det med ståltråd endå, vet iof inte hur man skulle binda det isf:S förslag? smile

1 253 Inlägg
6 april 2009
Okej kan du få på stången på wg armen? i så fall är det ju bara o snurra lite ståltråd runt armen som stången ska sitta på o spänna åt lite o se så det funkar så armen rör sig

Lev livet nu innan det är för sent

Stabil som fan
304 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
jo visst, jag år dit allt utom sprinten, kör ju med buntband nu, å nu rör sig armen perfa:) Men som  sagt, det är väll en tidsfråga innan det smälter:S

Vad skulle kunna hända om den armen hoppar av? :S

1 658 Inlägg
6 april 2009
Tinjection skrev:
jo visst, jag år dit allt utom sprinten, kör ju med buntband nu, å nu rör sig armen perfa:) Men som  sagt, det är väll en tidsfråga innan det smälter:S

Vad skulle kunna hända om den armen hoppar av? :S

Hoppar den så försvinner allt laddtryck . M.a.o ingen fara smile

Stabil som fan
304 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Jag trodde att bilen inte skulle släppa laddtrycket, Alltså överladda turbon en längretid å det skulle inte vara kul, då är det ju mkt bättre att tappa allt laddtryck tongue

854 Inlägg
6 april 2009
Ta isär en "sockerbit" modell större och tryck på, sen låser du bara med skruven smile Fungerar kanon.

205 Inlägg
6 april 2009
inte för att jag vet hur det ser ut men går det inte borra ur resterna ?

10 287 Inlägg
7 april 2009
Om jag har förstått det rätt så orkar han inte.
Men givetvis är rätt svar precis som du skriver. Plocka loss och gör om  - gör rätt.

/Göran

robstar skrev:
inte för att jag vet hur det ser ut men går det inte borra ur resterna ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Stabil som fan
304 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Jo, det går ypperligt att ta isär allt å borra upp det. Men om det finns smartare/snabbare alt. såväljer jag gärna dom smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 april 2009
värm skiten riktigt röd så brukar de som sitter i släppa...sen tar man ett lämpligt dito å slår in i hålet så får man ut de.. har gjort så ett par gånger å de har funkat..

Sök