GE Motorsport sänkningssats Volvo 940.

Pan
11 april 2009 ·

Tjenare dags att köpa sänkningssats till 940n tänkte kolla vad folket tycker om GE motorsports sänkningssats. Eller någon som har något annat att rekommendera i samma prisklass?

http://gemotorsport.jetshop.se/ShowProd … p;cat=2117 Här är den smile

/Gurra

Senast redigerat av Pan (11 april 2009)

Melin Trafikledare
12 april 2009 · 563 Inlägg

Har det på min 945a och är grymt nöjd. Kompisar som åker med tror inte att det går att köra som jag gör med min bil.. big_smile
Rekommenderar även deras sportbromskit, om du inte har uppgraderat bromsarna redan..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
sunnysideup
12 april 2009 · 24 Inlägg

Pan skrev:
Tjenare dags att köpa sänkningssats till 940n tänkte kolla vad folket tycker om GE motorsports sänkningssats. Eller någon som har något annat att rekommendera i samma prisklass?

http://gemotorsport.jetshop.se/ShowProd … p;cat=2117 Här är den smile

/Gurra

Köp en kvalitets Fjädersats istället: H&R eller Eibach. Man får vad man betalar för. Billigare än en komplett "billig chassisats". Been there, done that...

Pan
12 april 2009 ·

Melin skrev:
Har det på min 945a och är grymt nöjd. Kompisar som åker med tror inte att det går att köra som jag gör med min bil.. big_smile
Rekommenderar även deras sportbromskit, om du inte har uppgraderat bromsarna redan..

Har kollat lite på deras bromskit också. Superväghållning spelar ingen roll vill ha den lite styvare och lägre när jag ute och "Driftar". Kör på GE´s i sommar är jag inte nöjd köper jag värre nästa säsong. Vill inte bara köra fjädrar. Men ska testa det på min 240 som också ska sänkas mest för syns skull så kan jag jämföra lite.

Manne Jajjemen!
12 april 2009 · 1 512 Inlägg

Ni säger köpa väghållningssats.. jag säger kapa fjädrarna.

Pan skrev:
Superväghållning spelar ingen roll vill ha den lite styvare och lägre när jag ute och "Driftar"

Du kommer ändå bli besviken när du har monterat sänkningssatsen, ja säger inte att de är fel att köpa riktiga grejer, men de funkar bara inte på en gammal volvo.
40mm på en bil som är byggd för å åka över krondiken och svenska åkrar syns inte hmm
Gör din plånbok en tjänst å kapa istället. då kan du själv bestämma höjd utan att de kostar extra!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Melin Trafikledare
12 april 2009 · 563 Inlägg

Hmm... Jaja.

Jag är som sagt grymt nöjd över väghållningskittet ifrån GE, det borde inte gå att få så bra väghållning, sen syns det direkt att den är sänkt!

H&R däremot är ju rena skiten. Min bror hade sånna fjädrar på sin 944, bak gick dom av efter ett år, fram efter två.. Och en kompis som har en Skoda Oktavia RS har också råkat ut för det..
Och dom bilarna får inte gå hårt..


Tycker inte att G&W fjädrar och Sachs Advantage stötdämpare är dåliga grejer, det var vad mitt vägållningskit innehöll ialf..

Senast redigerat av Melin (12 april 2009)

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
steifan DR!FTT3KN!K3R
12 april 2009 · 10 427 Inlägg

Klart det syns att man monterat en sänksats. Här har vi Jamex progressiva 'sport'-fjädrar
före och efter, monterade tillsammans med 4x Sachs Advantage (typ som original-stötdämpare).
https://www1.garaget.org/gallery/archive/13540/197177_v3rfy7.jpg
https://www1.garaget.org/archive/14/13540/61540/61540-971243.jpg
Dvs funkar utmärkt om man vill kunna använda bilen wink



Har inte läst om några klagomål på sport-satsen med G&M-sportstötdämparna än.
Men gäller ju att folk skiljer på vilken sats dom har köpt hos GE, eftersom det finns
två satser som jag antar skiljer sig en del.

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Pan
12 april 2009 ·

Jag beställde precis den dyra satsen från GE lite hårdare ska den vara stog det smile Har det bara varit för utseende hade jag kapat lite på satsen. Men ska man leka runt på industri områden där det är lite ojämnt så vill jag inte ha den för låg. Kommer ju bli som dag och natt på min sitter ju nya fjädrar på nu är ju snorhög bak ser helt fucked up ut.

/Gurra

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 april 2009 · 10 427 Inlägg

Pan skrev:
Jag beställde precis den dyra satsen från GE lite hårdare ska den vara stog det smile Har det bara varit för utseende hade jag kapat lite på satsen. Men ska man leka runt på industri områden där det är lite ojämnt så vill jag inte ha den för låg. Kommer ju bli som dag och natt på min sitter ju nya fjädrar på nu är ju snorhög bak ser helt fucked up ut.

/Gurra

Jag tror nog att du kommer bli riktigt nöjd! smile
När du fått på grejerna sen så tycker jag du kan ta en kik i denna tråden:
http://svenskavolvo7900klubben.se/phpBB … mp;t=61735
på Svenska Volvo 7/900 Klubbens forum, en tipstråd gällandes diverse
stag och krängningshämmare som kan ge dig roligare körning smile

Pan
12 april 2009 ·

Tack för tipset big_smile Ska även i superflex powerflex bussningar eller vad det nu heter i bakaxeln då jag ska slänga i en aussielocker. Då kan man ju även ta en titt på krängningshämmarna med big_smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 april 2009 · 10 427 Inlägg

Pan skrev:
Tack för tipset big_smile Ska även i superflex powerflex bussningar eller vad det nu heter i bakaxeln då jag ska slänga i en aussielocker. Då kan man ju även ta en titt på krängningshämmarna med big_smile

Även lönt att se över bussningarna i framvagnen big_smile

Pan
12 april 2009 ·

haha nu har jag lite att göra. Värmekranen ska bytas oljereturen i tråget läcker. Btw måste jag plocka bort turbo för att kunna byta o ringen till returen? har inte kollat på det där än du verkar ju ha lite koll Steifan cool

Senast redigerat av Pan (12 april 2009)

no_fake
12 april 2009 · 865 Inlägg

Melin skrev:
Hmm... Jaja.

Jag är som sagt grymt nöjd över väghållningskittet ifrån GE, det borde inte gå att få så bra väghållning, sen syns det direkt att den är sänkt!

H&R däremot är ju rena skiten. Min bror hade sånna fjädrar på sin 944, bak gick dom av efter ett år, fram efter två.. Och en kompis som har en Skoda Oktavia RS har också råkat ut för det..
Och dom bilarna får inte gå hårt..


Tycker inte att G&W fjädrar och Sachs Advantage stötdämpare är dåliga grejer, det var vad mitt vägållningskit innehöll ialf..

jag har H&R fjädrar i min 855a och det e då dom bästa jag haft... har testat GEs stötdämpare och dom ger jag då inte mycket för deras extra hård e som en trasig koni dämpare...

steifan DR!FTT3KN!K3R
12 april 2009 · 10 427 Inlägg

no_fake skrev:
har testat GEs stötdämpare och dom ger jag då inte mycket för deras extra hård e som en trasig koni dämpare...

Dom stötdämparna borde ju vara hårdare/bättre än gamla slitna rackare
som jag antar är det vanligaste att folk byter ifrån. Kanske bäst att jämföra
med standardgrejer eller annat i samma prisklass.


**


För att förtydliga lite så är sportstötdämparna av fabrikatet G&M
(Nåt nederländskt företag med skum hemsida)

Länk:
http://www.autotechnics.nl/21354f7f-f00 … 264f1.aspx

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang