7175
Sök

Volvo 740 - B230F -88 - Luktar bränsle, går skit och blir snor varm.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
12 april 2009
Trådstartare
Tjenare!

Precis som det står i rubriken så går min B230F -88 skit just nu, eller iallafall när den är varm. När man kallstartar den startar den skit lätt och går hur bra som helst. Stänger jag av den och startar igen så är den svin tjurig och börjar gärna varva massa nästan som om den bara öser in bränsle och blir klippt orkeslös. Enligt tempmätaren blir den inte för varm och den kokar heller inte. Men det luktar illa nästan lite bränt och så doftar det otroligt mycket bränsle men kan inte hitta att den läcker någonstans. Vad kan vara fel ?

Först gick den inte ens starta när den var varm, men jag smörjde upp kontaktstycket till den två poliga tempgivarn och då gick det men som ovanstånde så går den jätte illa då. Jag har också kollat efter tjuvluft och det drar den inte. LMMen är hel, alla kontakter vad jag kan se är på sin plats. Har säkert gjort mer som jag inte kan komma på nu. Har inte kollat termostaten men det känns inte som om den har med det där att göra isånafall värmen men endå.

Vad är felet ?

Mvh Emil
Senast redigerat av TritoN (12 april 2009)

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

143 Inlägg
12 april 2009
Hej!   Har du en kallstartventil på din motor. Kan ha hängt sig i så fall. Annars blir det att mäta motståndet i din 2-poliga givare.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Jo det ska väl finnas, vart sitter den isånafall tror du ?

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Sök