4118
Sök

Demontera handtag på BMW e34

1 944 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
har sökt på forumet men ej funnit någon hjälp, skapar därför ny tråd.

någon som vet hur man demonterar ytter dörrhandtaget på en bmw e34 ?

tacksam för snabba svar.

mvh Ante

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 418 Inlägg
11 april 2009
ta bort dörrsidan och kolla? smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 944 Inlägg
11 april 2009
Trådstartare
Lindberg88 skrev:
ta bort dörrsidan och kolla? smile

dörrsidan är borta smile har kikat och funderat men kommer inte på någon lösning sad

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 814 Inlägg
12 april 2009
Är det enbart "bågen" du ska ha av eller du ska ha av hela handtaget!?
Bågen tar du genom att tryck in spärren bakifrån, sitter i höjd med handtaget. Det sitter ett plastlock som man får demontera först.
Att plocka handtaget så får man lossa ringen kring låskolven och skruven framtill, sedan får man lossa på låskistan och lirka av stagen och ev kablar för att sedan försöka lirka ut det inåt.

1 944 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
Hilmer skrev:
Är det enbart "bågen" du ska ha av eller du ska ha av hela handtaget!?
Bågen tar du genom att tryck in spärren bakifrån, sitter i höjd med handtaget. Det sitter ett plastlock som man får demontera först.
Att plocka handtaget så får man lossa ringen kring låskolven och skruven framtill, sedan får man lossa på låskistan och lirka av stagen och ev kablar för att sedan försöka lirka ut det inåt.

fick bort handtaget, men har du nå tips på hur man får bort metalringen som sitter runt låskolven hel ?
min sprack när jag skulle bort med den tongue

mvh Andreas

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Sök