6777
Sök

B230fk i volvo 740 lh 2.2

556 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
hur blir de om man man monterar b230fk lh.2.4 där en b230f lh.2.2 har suttit fast man använder in suget, lmm och så från sugmotorn?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Smålänning
7 887 Inlägg
21 april 2009
Insuget går att använda om du byter allt till det från FK:n. LMM är inte samma, så ska du ha LH2.4 i dne får du allt byta den med...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

556 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
Insuget går att använda om du byter allt till det från FK:n. LMM är inte samma, så ska du ha LH2.4 i dne får du allt byta den med...

tror inte du förstod vad ja menade, jag har kvar lh 2.2 i bilen.. tar i block topp grenrör turbo från en fk, bara tar bort in suget egentligen.. och så sätter ja motorn i bilen med 2.2 systemet.

ja kör alltså motorn med det gamla elsystemet. jag får självklart räkna på andra spridare, lmm  och byta till boxar från en 740 tic med lh.2.2

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
21 april 2009
kolla upp bosch-numret på luftmassmätaren i din bil samt från en med samma sprut fast med turbo. är det samma så går den från din bil att använda. är det fel nummer så finns det risk att du skjuter styrboxen när du är klar.

men byter du det du säger du ska byta så ska det inte vara några problem

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

556 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
känns ju som en lite genväg till att byta upp sig till lh 2.4, men finns ju lite mer möjligheter med de nya elsystemet.. har inte bestämt mig hur jag ska gå tillväga än hmm

10 287 Inlägg
21 april 2009
Annan tändtrigger på LH2.2 och annan tempgivare till sprutet också.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

556 Inlägg
21 april 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
Annan tändtrigger på LH2.2 och annan tempgivare till sprutet också.

/Göran

tändtrigger var ett nytt ord.. vart sitter den?

Sök