4082
Sök

Vilken lag kan hjälpa mej?

Avstängd
85 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
jag köpte en bil idag på en bilverkstad, dom informerade mej inte om att topplocket var trasigt, känner mej fett lurad nån som vet vilken lag dom brytit mot? vill gärna veta så jag kan söka lite om det innan jag träffar dom imörn

tack!

5 089 Inlägg
27 april 2009
3 månaders garanti har du från alla bilhandlare. konsumentverket kan nog hjälpa dig.

\Lindgren

1 050 Inlägg
27 april 2009
zEk3 skrev:
jag köpte en bil idag på en bilverkstad, dom informerade mej inte om att topplocket var trasigt, känner mej fett lurad nån som vet vilken lag dom brytit mot? vill gärna veta så jag kan söka lite om det innan jag träffar dom imörn

tack!

Hur upptäckte du själv att toppen var sprucken/skev, eller att toppackningen var gången?
Började bilen att koka så fort du körde i den? Vad hände?
Vilken bilmodell är det som du köpt BMW?

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

8 921 Inlägg
27 april 2009
FLindgren skrev:
3 månaders garanti har du från alla bilhandlare. konsumentverket kan nog hjälpa dig.

Beror lite på vad bilen kostar. En bil som kostar 15 000 har i princip runt-hörnet garanti

Fotograf på Tierp iDag

Avstängd
85 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
E-30 skrev:
zEk3 skrev:

tack!

Hur upptäckte du själv att toppen var sprucken/skev, eller att toppackningen var gången?

jag körde från verkstaden o den blårök, tänkte inte mer på det o körde vidare helt plötsligt gick den bara på 4 cylindrar o så plockade jag ur ena då hade det så mkt olja på sej att den inte ens tände :S

är en volvo 850

1 050 Inlägg
28 april 2009
zEk3 skrev:
E-30 skrev:
zEk3 skrev:

tack!

jag körde från verkstaden o den blårök, tänkte inte mer på det o körde vidare helt plötsligt gick den bara på 4 cylindrar o så plockade jag ur ena då hade det så mkt olja på sej att den inte ens tände :S

är en volvo 850

Be verkstaden att göra ett komptest på motorn, då som först vet du vad som hänt.
Har du varvat motorn mkt hårt i samband med att en cylinder gav upp?

Det är inte säkert att toppen är körd, kan även vara ingentäppt vevhusventilation. då trycker han ut oljan.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Sök