2010
Sök

Chiptrim vs sportluftsfilter

Älskar tysk konst!
88 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#1
Tja, har en original R32 MK4 och det finns ett chiptrim som då utlovar en prestanda ökning på +17hk / 30Nm.

Sedan finns även ett K&N Typhoon direktinsug som då ska utlova +17hk.

Är det ett rimligt antagande att med hjälp av båda uppgraderingarna att jag för en total ökning på + 34hk / 60Nm?

Original: 241hk/320Nm

Uppgradering: 275hk/380Nm??

Visst förstår jag att det är lite teoretiska siffror som de utlovar men är det ett rimligt antagande?

Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Kewin (28 april 2009)

37 Inlägg
28 april 2009
#2
Kewin skrev:
Tja, har en original R32 MK4 och det finns ett chiptrim som då utlovar en prestanda ökning på +17hk / 30Nm.

Sedan finns även ett K&N Typhoon direktinsug som då ska utlova +17hk.

Är det ett rimligt antagande att med hjälp av båda uppgraderingarna att jag för en total öknink på + 34hk / 60Nm?

Original: 241hk/320Nm

Uppgradering: 275/380Nm??

Visst förstår jag att det är lite teoretiska siffror som de utlovar men är det ett rimligt antagande?

Tacksam för svar smile

nej det tror jag inte att det är. man ska alltid ta sådana uppgifter med en nypa salt.


7 Inlägg
28 april 2009
#3
Kör på en kompressor, och mappa istället för att chippa lite dyrare men mycket bättre!

http://www.vf-engineering.com/index.php … 2nonus.php
Senast redigerat av fartblindd (28 april 2009)

Älskar tysk konst!
88 Inlägg
28 april 2009
Trådstartare
#4
fartblindd skrev:
Kör på en kompressor, och mappa istället för att chippa lite dyrare men mycket bättre!

http://www.vf-engineering.com/index.php … 2nonus.php

Lite? Snarare 40 000:- dyrare yikesyikes. Det lilla chiptrimmet  går på 2900:- Inte ute efter en extra Big Mac & Co, räcker med en extra hamburgare smile


Sök