6047
Sök

Kraftig Kondens

251 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Hejsan igår så bytte jag min orginal dämpare på min volvo S40 T4 till en 4" japs dämpare på en verkstad och han svetsade på röret direkt nästan.. Sen kör vi hem och ställer bilen ligger rätt nära där ja bor körde bara i 10min typ sen så lite senare när ja startade bilen och ger lite kraftig gas när bilen står still så kommer det lite svart rök och en hel del kondens? men låter jag den stå på tomgång lite så kommer ingen svart rök eller något men fortfarande rinner d kondens men inte så jätte mycket.. SNÄLLA HJÄLP MIG MVH HENKE
Senast redigerat av HoNkken (2 maj 2009)

Stabil som fan
304 Inlägg
2 maj 2009
Kan bli så ibland, det ger sig nog med tiden:)

251 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Tinjection skrev:
Kan bli så ibland, det ger sig nog med tiden:)

Okeej.. så det är inget farligt eller så? är skit rädd för det har haft bilen i 1 vecka typ i bruk bara

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
2 maj 2009
Ännu en förstörd bil med Jappsdämpare på.....

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

5 089 Inlägg
2 maj 2009
förra ägaren kanske inte gasade med bilen så det ligger massa vatten i avgasröret?

\Lindgren

251 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Sand_Man skrev:

haha vadå förstörd:P

251 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
FLindgren skrev:
förra ägaren kanske inte gasade med bilen så det ligger massa vatten i avgasröret?

Nej vi tror det är så för den har stått på en bilfirma i 5mån utan någon använt den så

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
3 maj 2009
HoNkken skrev:
Sand_Man skrev:

Japp förstörd. Man ska inte ha japs på europiska bilar. Det är inte snyggt.

251 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Rspeter skrev:
HoNkken skrev:
Sand_Man skrev:

Japp förstörd. Man ska inte ha japs på europiska bilar. Det är inte snyggt.

aha menar ni utseende eller motorn:S om ni menar utseende så vill ja ha en bil som inte ser ut som alla andra;) med bsr dämparen som liknar orginal;)

1 867 Inlägg
3 maj 2009
Det brukar bli så när man har nya avgasgrejer, kondensen lugnar sig på ett par dar.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

251 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Det brukar bli så när man har nya avgasgrejer, kondensen lugnar sig på ett par dar.

Ok tack för all info alla ni sitter jag inte o biter på naglarna längre:P

251 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Koop skrev:

Men den svarta avgasen kan d vara sotning som kommer ut nu för d e 4" stor rakt blås och inte böjt som det är i org dämparen? mvh

Sök