Kollade igenom lite olika trådar men tyckte inte jag hitta något som gav mig något.
Mitt problem är att just "Fel i motorelektronik" lampan blir att lysa tillochfrån, den lyser ett par dagar sen slocknar det.
Det som jag har märkt är att den dricker glykol men läcker inte, Något jag lärt mig tidigare är att det kan bli så och att den vitröker mycket om toplocks packning eller toppen är skev eller slut.
Bilens avgaser lucktar nästan som modell lera och inte alls som min opel som lucktar.. Avgaser.
Bilen går bra och låter inge konstigt eller något alls att klaga på drift mässig.
Så nu till "problemen".
Fråga 1.
När jag laddar på bilen så turbon får sjunga lite ryker den riktigt duktigt och glyckol lampan lyser till om det är dåligt med det i burken.
Några tankar om det?
Förslag jag fått ang det är att olje returen till turbon kan ha smetat igen.
Kan det ha med fel i motorelektronik lampan att göra?
Jag ska in med den på volvo så dom får kolla felkoder på den, jag får det inte att funka själv.
Fråga 2.
Bör inte bilen gå skit om det skulle vara något fel på toppen alt packning?
Fråga 3.
TRAC och ABS lampan lyser ibland och alltid tillsammans dock inte samtidigt med fel i motorelektronik lampan. Kan det ha med något att göra?
Den är chippad och som jag förstår så är det "chippet" detta står på. Det är 4 streckkoder oxå.
CO.LTD
Made in japan
"P 9168124 CP09
1TVY011598 T95100752 4.3"
Någon som vet vad detta innebär?
Det vart ganska långt men jag ville få med så mycke som möjligt.
Alla som skriver ska få en guldstjärna i hörnet.
Båtsman Kabyss