4646
Sök

Hjälp! vill bli billackerare...

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Hej.

Tänke om det fins någon eller några som har lite vetskap inom billackering?

Är riktigt sugen på att lära mig allt som har med det ämnet att göra och sedan starta egen firma här i krokarna smile

Har sökt lite på internet och hittar inga utbildningar eller liknande, inga föreags utbildningar heller.

Hittade EN utbildning i falun fast det var på en vanlig gymnasie nivå/skola

Någon som kan hjälpa mig med denna fråga? kanske någon som jobbar som lackerare och har lite tips & trix att dela på? smile eller kanske kan ordna en eller två veckors "praktik" under min semester som jag kan vara på och se och lära mig lite (givetvis är jag där på egen bekostnad)

Skulle vara kanon om någon har en hjälpande hand att ge smile

//Johan.

1 150 Inlägg
3 maj 2009
ja vet inte nån utbildning ,fast ibland tar dom ju in på firmorna så man får börja som lärling de är ju en väg du kan gå :)bara åka höra !

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Ja det är väll någonitng sånt jag tänkt på om det skiter sig med utbildning. men det enda som "hindrar" mig från att verkligen satsa på detta är mitt nuvarande jobb. jobbar ju 40 timmar i veckan som dom flesta och jag kan inte säga upp mig. tongue måste fortfarande ha en inkomst. annars skulle jag sluta mitt skitjobb och sen satsa 100% på att bli det jag vill bli. men frågan är oxå, om det fins någon efterfrågan på billackerare här i närheten. Jag kan ju inte riktigt flytta när tjejen jobbar här. tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
Varningar: För många..
2 552 Inlägg
3 maj 2009
Lernia har väl en del billackeringsutbildningar om jag inte minns fel.

Har faktiskt själv sökt till utbildningen i Falun som du nämde. Får väl se om man kommer in.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

ClubJDM
531 Inlägg
3 maj 2009
jag vill med lära mig lackera tongue här är en bra sida för lite hemma guider  http://lackguiden.forum24.se/

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
IceEyes skrev:
Lernia har väl en del billackeringsutbildningar om jag inte minns fel.

Har faktiskt själv sökt till utbildningen i Falun som du nämde. Får väl se om man kommer in.

okej. men är det som gymnasiet eller hur är det?

Kanske det är vuxenutbildning ändå?

Hur sökte du, på skolbetyg eller bara vanlig sökning? smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
WaoW skrev:
jag vill med lära mig lackera tongue här är en bra sida för lite hemma guider  http://lackguiden.forum24.se/

Ja det ska jag kolla. all information om det är såklart interessant tongue

678 Inlägg
3 maj 2009
Jag hittae förrut på arbetsförmedlingens hemsida! på utbildningar med praktik och allt!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
BuRrE08 skrev:
Jag hittae förrut på arbetsförmedlingens hemsida! på utbildningar med praktik och allt!

oj smile jag kollade ams igår med. och jag hitade inte ens utbildningar där haha. det var bara nå helt andra sorters utbildningar tongue

Men Men, är ju bara 20 år än så jag har ett antal år på mig att bli det jag vil big_smile

Men är det nå flera som har info eller vet någonting som kan vara ill hjälp är riktigt välkomna att berätta smile

778 Inlägg
3 maj 2009
du jobbar ju ganska hyfsat mycket kan ju börja lacka små sacker själv hobby lacka sen stega upp ? jag håller på lite men inget jag skulle säja jag är bra på

325 Inlägg
3 maj 2009
lernia i kävlinge har lack utbildning

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
det var nog lite långt bort tror jag haha tongue men det ska väll lösa sig på något vis tongue

Sök