3894
Sök

Fråga angående sportstötdämpare

1 798 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Har idag min 325 sänkt 60/40 med orginal dämpare.  Ge motorsport använder jag.

Så till min fråga kommer bilen o bli lägre med sportdämparna eller endast hårdare i nu läget känns den nästan lite studsig

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 798 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
En annan fråga är de mening med o göra framvagnsintällning innan man byter dämpare eller ska man göra de efter byte???

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 maj 2009
"Stötdämparnas uppgift är att minska fjädringsrörelsen genom att omvandla rörelseenergi till värme. I en oljefylld stötdämpare tvingas oljan att flyta genom små kanaler. En dubbelverkande stötdämpare minskar fjädringsrörelsen åt båda hållen eftersom pistongens kanaler har ventiler som gör att oljan kan flyta både upp- och neråt i olika kanaler. Stötdämpningens hårdhet påverkar bilens köregenskaper så att en mjuk stötdämpning känns bekvämt, men kan även påverka bilens köregenskaper negativt. Hårda stötdämpare ger ofta goda köregenskaper men kan påverka komforten negativt. Stötdämpare ska väljas utifrån bilen och förarens egenskaper."

Du kommer att erhålla en hårdare "fjädring" men din bil kommer inte att bli lägre.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 798 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
var väl de ja trodde med får köra med dem som är så länge dem håller eller ja tröttnat på dem

184 Inlägg
6 maj 2009
fredde85 skrev:
En annan fråga är de mening med o göra framvagnsintällning innan man byter dämpare eller ska man göra de efter byte???

Efter byte.

Sök