4668
Sök

HeadsUp-display på 80-talet?

Saabifierad
2 031 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Kommer ihåg när headsup-display (hastighetsmätaren på vindrutan) började bli modernt i och med Chevrolet Corvette C5 har jag för mig så skrev Teknikens Värld om detta, då sa dom att detta är inget nytt eftersom under 80-talet hade Nissan (eller var det Mazda?) liknande saker då är min fråga: stämmer detta och isåfall vilka Nissan (eller gamla bilar överhuvudtaget) hade detta? fungerade det bra eller var det något som enbart fungerade i mörkret? var det siffror på rutan (som Corvetten?) eller var det som en plastruta (som i ett stridsplan) som var framför föraren?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 200 Inlägg
9 maj 2009
Slash skrev:
Kommer ihåg när headsup-display (hastighetsmätaren på vindrutan) började bli modernt i och med Chevrolet Corvette C5 har jag för mig så skrev Teknikens Värld om detta, då sa dom att detta är inget nytt eftersom under 80-talet hade Nissan (eller var det Mazda?) liknande saker då är min fråga: stämmer detta och isåfall vilka Nissan (eller gamla bilar överhuvudtaget) hade detta? fungerade det bra eller var det något som enbart fungerade i mörkret? var det siffror på rutan (som Corvetten?) eller var det som en plastruta (som i ett stridsplan) som var framför föraren?

Tekniken har funnits mycket länge och användes initialt i stridsflygplan, men 1988 års Oldsmobile Cutlass Supreme var i alla fall den första serietillverkade bilen med HUD smile

1 722 Inlägg
9 maj 2009
Jaså , vad visade den ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

2 337 Inlägg
9 maj 2009
Kanelbullen skrev:
Jaså , vad visade den ?

Sök