5728
Sök

Racekatt 2,5 tum 100 celler vs sportkatt 3 tum 300 celler

624 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
som topic..
skall bygga nytt system till bmw´n då den har org kattarna kvar och
har kikat lite på olika kattar runt om på nätet.

vad tror ni är bäst
en ren race, fia och sbf godkänd racekatt med 100 celler i metallisk monolit= 2,5 tum

eller..

sportkatt 300 celler metallisk monolit 3 tum.

racekatten är ju lite lite mindre med med färre "celler" som bromsar

och sportkatten är ju i 3 tum..?!

vet att effektvinsten troligtvis är mest placebo:(
men ändå..

från extraktorn skall jag dra ihop det till ett rör in i ngn form att race/sportkatt, sen vidare med ett rör in till sista och enda stora simonslutburken som är byggd för e34.
vill ej att den endast skall låta högt, eller bröla och dåna som skit= min 740 tex=)
vill ha ett lite rejsigare sound, lite rivigare,hesare...svårt att förklara
nu är det simons halvsats från kattarna och den låter inte alls på det sätt jag vill..

några förslag??erfarenheter??

who´s the man?

961 Inlägg
23 februari 2009
varför inte bara sätta dit ett ersättningsrör iställe för kattarna som du lätt byter ut tills du ska besikta ?

Pure DieselPower

3 295 Inlägg
23 februari 2009
kanske för att slippa få böter vi en eventuell flygande bilkontroll.. roll

jag har en 100 cellers metallisk racekat på min saab med 3" anslutningar.. det skulle jag satsa på, om jag var du wink
Senast redigerat av Slave_joe (23 februari 2009)

273 Inlägg
23 februari 2009
jag kör med 3" 300 cellers metallisk sportkat nu, hade en vanlig kat innan på 2,5 tum men när jag bytade katt så bytade jag även till 3" hela vägen, inklusive dp, och ändå gjorde det inte särskilt stor skillnad, precis kännbar. sitter visserligen på en gammal 940 turbo med 220 hkr men jag tror inte det gör särskilt stor skillnad på din heller smile som du sa så är det nog mest placebo.

Men skulle jag fått välja mellan de två så hade jag nog tagit racekatten på 100 celler smile

MVH

1 024 Inlägg
23 februari 2009
100 cells racekatt håller inte så länge! men dom är dyra om man ska ha bättre!

624 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
kan tillägas att jag endast kör på sommaren helst när det inte regnar och runt 300 mil per år...
ingen pendlarbil direkt=)

ja självklart bra vid flygande bess men samtidigt..lika mkt som jag skiter i det mesta vad gäller lagar och regler( lät ej så bra ...smile så tycker jag att katten skall vara på bilen.., iaf på denna bilen det var tänkt till.
och så nog för att det är kul att greja och byta fram och tillbaka, så orkar jag inte varje år byta tbx skiten..
org kattarna är pissrostiga så när de väl är borta, kommer de inte tbx så då måste jag ändå skaffa en/ två ny katt/ar
är även  lite lite miljövän=P
även om det är lönlöst=(

who´s the man?

MitsuNörd
880 Inlägg
13 maj 2009
Måste peta lite på denna tråd igen...

Någon med 300-400hk som kan uttala sig angående 100 celler VS 300 celler och hur det går med besiktningen?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Sök