4585
Sök

Honda Civic 95 - 98

2 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Hej alla på Garaget.org - Jag är ny här på forumet så jag vill bara passa på att säga hej smile

Nu till mina frågor som jag hoppas någon kan besvara smile

Jag är 18 år och ska snart ta körkort. Jag har aldrig pillat i en bil tidigare och vet nada om motorer m.m

Jag har kollat omkring på annonser och tittat på Honda Civic's från 95 till 98. Jag undrar om detta är en bra nybörjarbil och om den är dyr att försäkra & dyra reservdelar. Har tänkt mig en civic för 20 till 30.000 då jag inte är stenrik hehe. Det är då en coupe jag är ute efter inte den lilla versionen som ser ut som en golf. Har då tittat på en annons som står, 1,5 i VTEC 5 vad innebär detta?

Jag skulle bli sjukt tacksam om ni hjälpte mig med dessa frågor.

Jag tänkte också köpa ett paketpris kjolpaket med front, bak och sidokjolar som dom då monterar och lackar åt mig. Är det något jag behöver tänka på när det gäller bodykits?

Tack på förhand

//AirGear.

Girls go fast
893 Inlägg
12 maj 2009
Måste bara säga att du gör ett bra bilval big_smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Skogsmålare
630 Inlägg
13 maj 2009
Är det denna modell du menar ?

https://www1.garaget.org/archive/76/75668/137617/137617-1327323.jpg

2 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Ja precis en sådan bil. Är dom bra?

Skogsmålare
630 Inlägg
14 maj 2009
Jag har en sådan som pendlarbil (den på bilden), Den går extremt billigt jag ligger runt 0,55 blandad körning. Skatt och försäkring är överkomligt. Har inte haft värst mycket reperationer på den 18.000mil.

Dessa modeller har en Vtec-e (lean-burn) motor som är inriktad på Economi körning, så de är absolut inga fartmonster. Denna motor ska inte gämnföras med den vanliga Vtec motorn.
Den finns dock som VTI modell med 160hk.

Vad det gäller styling så är utbudet mycket mindre till denna modell då det är en "Eurocivic". Alltså en civic som byggdes i england ( Samma bil som Rover 45).

Helt klart en bra bil. Men skulle jag köpa en första bil och tänkt styla med kjolpaket och så så hade jag gått på en av de andra civicarna en EG eller en EK.

Sök