5707
Sök

Volvo 144 - trimmad - avgasfråga.

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Hej.

Jag har en Volvo 144 -70 som är lite trimmad. Bland annat dubbelförgasare, k-kam, andra stakar, snedplanad topp ca. 3mm.. De är mer gjord på den oxå men vet inte vad på rak arm..

Men nu är det så att det sitter ett org avgassystem monterat på den. Den är vass å rapp å går ganska bra, tvekar lite innan den börjar varva riktigt när man har släppt upp gasen. Det beror väl mest troligt på att avgassystemet är för smalt så den inte riktigt kan trycka ur sig avgaserna lr?

Hur mkt skulle jag vinna på att bygga ett nytt avgassysten på säg 2''? lr är 2,5'' bättre? 2,5'' känns nästan som de blir för mkt. Har gått å funderat ett tag på att bygga ett grövre system, då även montera ett extraktor grenrör om jag får tag på ett i bra skick till ett vettigt pris.

Vad tror ni? Vad vinner jag på att bygga ett grövre avgassystem?

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

1 253 Inlägg
13 maj 2009
Tycker du ska satsa på 2,5" med kanske extraktor om du hittar billigt

Lev livet nu innan det är för sent

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
13 maj 2009
Jag hade nog kört på 2,5" med dubbla dämpare.
Finns ju ett bra avgassystem på http://www.kgtrimning.com/ å så kombinera det med ett 4-2-1 extraktorgrenrör.

/påsen

PÅSEN RACING

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Problemet är att jag inte har så mkt pengar så jag hade tänkt bygga ett eget system från grenröret å bakåt.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
14 maj 2009
Bygg då ett 2,5" med dubbla dämpare liknande det som KG har.

/Påsen

PÅSEN RACING

Sök